REKLAMA
Logistics Media Group s.r.o.
topleft toplogo
topright




Nejmodernější vlak v Česku

Nová souprava LEO Express se poprvé předvedla

železniční

Český železniční dopravce LEO Express ve čtvrtek 24.5.2012 poprvé představil veřejnosti svou novou moderní vlakovou soupravu, se kterou začíná v letošním roce přepravovat cestující mezi Prahou a Ostravou. Hosté na zkušebním okruhu u Velimi tak měli jedinečnou možnost si zblízka důkladně prohlédnout její zevnějšek i interiér: od super luxusní třídy Premium, přes všudypřítomné LCD obrazovky, speciální místa pro handicapované až po moderní toalety. Testovací jízdy také prokázaly vysoký jízdní komfort této technologicky vyspělé elektrické soupravy. Po úspěšném absolvování testů na zkušebním okruhu vyrazí devadesátimetrový vlak LEO Express na zkušební jízdy mezi Prahou a Ostravou. Do prosince letošního roku LEO Express postupně přebírá od švýcarské firmy Stadler Rail Group ještě další čtyři nové soupravy, se kterými na zmíněné první trase nabídne dosud nebývalé pohodlí a velmi kvalitní služby.
„Dnešní den startuje novou éru české železnice. Je to vlastně první nový vlak, který český soukromý vlakový dopravce nasazuje na dálkovou trasu. Soupravy Leo Express se řadí mezi nejmodernější v Evropě, švýcarský výrobce Stadler je vyrobil na míru přesně podle našich požadavků speciálně pro české zákazníky,“ vysvětluje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express. Upozorňuje přitom, že tyto vlaky „v mnoha parametrech představují to nejlepší, co budou moci cestující na tuzemské železnici využít. Přinášejí jedinečné spojení vysoké rychlosti, respektive krátké doby jízdy, s poskytováním vysoce kvalitních služeb plně srovnatelných s úrovní cestování západní Evropy. My chceme, aby se cestující v našich vlacích skutečně bavili a cítili se během jízdy pohodlně a odpočinkově. Tyto nové soupravy nám umožní efektivně bojovat s naší pravou konkurencí, kterou je silniční doprava.“

Leoš Novotný přitom zdůrazňuje, že společnost LEO Express jako nový dopravce udělá vše pro to, aby cestování s jejími soupravami bylo co nejvíce pohodlné, rychlé i zábavné. Cesta vlakem se stane zážitkem a poskytne přitom maximální odpočinek.

Přednosti nových vlaků popisuje Peter Jenelten, výkonný viceprezident pro marketing a obchod společnosti Stadler: „Souprava LEO Express se může pochlubit nejen elegantním aerodynamickým tvarem a krásným designem, ale i vysoce funkční konstrukcí a efektivním vnitřním uspořádáním. Tyto soupravy jsou velmi ekonomické, úsporné. Mají moderní lehkou a zároveň velmi odolnou konstrukci, poloviční hmotnost proti běžným vlakům, výrazně nižší spotřebu elektrické energie, velmi nízké provozní náklady a to vše při zachování špičkového výkonu, dynamiky a zároveň komfortu jízdy.“

Na rozjezd železniční dopravy LEO Express poskytla úvěr přední světová finanční skupina ze Švýcarska CREDIT SUISSE. „Celý projekt mají představitelé LEO Express z pohledu byznys plánu i výběru vhodných vlaků skvěle připravený a důkladně promyšlený. Věříme ve velký potenciál tohoto dopravce a jeho schopnost uchopit příležitosti, které nabízí liberalizace železniční dopravy ve střední a východní Evropě. K podpoře tohoto projektu nás přesvědčila také kvalita managementu LEO Express, protože pro ni pracují skutečně špičkoví manažeři s velkými praktickými zkušenostmi a podnikatelskou intuicí,“ říká Jérôme Gaeschlin z CREDIT SUISSE.

První vlak LEO Express absolvuje v následujících týdnech nezbytné testy na zkušebním okruhu u Velimi. Zkušení odborníci Výzkumného Ústavu Železničního přitom prověří brzdy nové soupravy, proměří míru hlučnosti a vyzkouší elektricko-magnetickou kompatibilitu (tzv. EMC - electro magnetic compatibility). Po úspěšném absolvování všech těchto testů nutných ke schválení vozidla pro provoz na českých kolejích souprava zkušebně vyrazí na běžnou trasu. Provoz v plném rozsahu, tedy s pěti vlaky a šestnácti spoji denně, LEO Express zahájí s nabytím platnosti nového jízdního řádu v prosinci letošního roku.

LEO Express v současnosti již disponuje dvěma novými soupravami z celkových pěti, zbylé tři převezme od výrobce do konce roku.

Trasa Praha-Pardubice-Olomouc-Ostrava-Bohumín je jen prvním krokem. LEO Express v následujících letech chystá rozjet železniční dopravu také na dalších trasách v ČR a okolních státech.

železniční

S LEO Express bude doprava

Rychlá - Pohodlná - Zábavná - Bezpečná - Moderní - Úsporná

NEJ soupravy FLIRT pro LEO Express:

  • první dopravce v ČR se třemi třídami včetně velmi luxusní třídy Premium
  • ergonomická polohovatelná sedadla ve všech třídách
  • sedadla elektricky polohovatelná až do horizontální spací polohy, speciální polohovatelná bederní podpěrka (třída Premium)
  • nejvíce místa na nohy (ve třídě Economy 920 mm od další sedačky, ve třídě Business 1025 mm od další sedačky)
  • stolek ve všech třídách
  • opěrky nohou ve všech třídách
  • všudypřítomné elektrické zásuvky
  • skutečně funkční a dostupný internet
  • LCD obrazovky dobře sledovatelné ze všech míst ve vlaku
  • mimořádná vstřícnost pro osoby se sníženou pohyblivostí a hendikepované
  • nízkopodlažní vlak
  • „letadlo na kolejích“ - jediný volně průchozí vlak v ČR
  • konstrukční rychlost 190 km/h = nejrychlejší soukromý vlak v České republice
  • velmi rychle akcelerující vlak (zrychlení 1,2 ms-2)
  • vlak s vynikající dynamikou jízdy


  • LEO Express cestujícím nabídne:

  • Nové plně klimatizované elektrické soupravy nejmodernější konstrukce s elegantním aerodynamickým tvarem.

  • Rychlé a komfortní vlakové spojení na trase mezi Prahou a Ostravou: hbitý a plynulý rozjezd souprav bez nepříjemných pohybů, účinné a velmi tiché brzdění, krátká brzdná dráha, vysoce účinné motory vzhledem k nízké celkové hmotnosti, lehká hliníková konstrukce vozidla z protlačovaných profilů.

  • Bezpečnou dopravu: bezpečný, volně průchozí a průhledný interiér souprav, vysoce účinný brzdový systém, centrální zavírání a blokování dveří za jízdy, automatická ochrana proti sevření dveřmi, vysoká pevnost a odolnost vůči nárazu, automatický systém detekce kouře a požáru, vysoká požární odolnost, interiér z nehořlavých materiálů.

  • Ekologickou dopravu: energeticky úsporný elektrický pohon, rekuperace elektrické energie (vracení energie do sítě) při brzdění, bezúkapová technologie, vakuové toalety s ekologickými jímkami.
  • Soupravy LEO Express cestujícím poskytnou pohodlí a zábavu:

    železniční
  • prostorný, vzdušný, vysoce funkční, precizně zpracovaný, hluk tlumící a praktický interiér, příjemné osvětlení
  • pohodlná, ergonomicky tvarovaná, dostatečně vysoká a polohovatelná sedadla od přední české firmy BORCAD cz, se stolky ve všech třídách, elektrickými zásuvkami dostupnými pro všechny a s dostatkem místa pro cestující i zavazadla, sedadla ve třídě Premium lze dokonce upravit do spací polohy
  • tři cestovní třídy na výběr (včetně super luxusní Premium třídy)
  • moderní, čisté, ekologicky šetrné toalety s přebalovacím pultem pro kojence
  • speciální místa pro rodiče s kočárky a hendikepované spoluobčany (se sedadly pro doprovod, samonavíjecími pásy a nouzovými komunikátory)
  • bezbariérový vstup, nízkopodlažní uspořádání paluby a nadstandardní vybavení pro hendikepované a osoby se sníženou pohyblivostí (včetně výsuvných schodů, přenosné rozkládací nástupní rampy pro nájezd invalidního vozíku a bezbariérové toalety)
  • spolehlivé a funkční WiFi připojení k internetu díky robustní a špičkové ICT infrastruktuře přední světové firmy Nomad Digital
  • vnější informační systém s čelními a bočními LED panely
  • palubní informační systém hlásící opticky i akusticky cestovní informace, jízdní řád, aktuální polohu, cílovou stanici či rychlost vlaku (celkem 19 LCD obrazovek ve všech částech vlaku, vnitřní vlakové informační LED panely, palubní rozhlas, nouzové komunikátory)
  • zábava a informace v unikátním vnitřním audio-video kanálu (zpravodajství, filmy, hudba, hry)
  • on-line výběr, objednávky a platby palubních služeb
  • další špičkové služby, včetně kvalitního cateringu
  • důkladně vyškolený a vycvičený profesionální personál vždy ochotný s čímkoliv pomoci


  • LEO Express a. s. je česká železniční společnost, která se připravuje na provozování osobní vlakové dopravy zcela novými soupravami LEO Express od prosince 2012 na trati Praha-Pardubice-Olomouc- Ostrava-Bohumín a postupně také na dalších tratích v ČR i v sousedních státech. Majitelem a zároveň předsedou představenstva společnosti je Leoš Novotný. LEO Express je součástí skupiny LEO TRANSPORT, která dnes sdružuje skupinu firem podnikajících v železničním a dopravním průmyslu. Moderní a velmi úsporné vlaky LEO Express jsou nízkopodlažní, plně klimatizované elektrické soupravy aerodynamického tvaru. Celkem 16 spojů denně poskytne cestujícím kvalitní služby a také špičkové technologie. Nabídnou rychlý a funkční internet, elektrické zásuvky pro všechny, zábavu a informace prostřednictvím unikátního vnitřního audio-video kanálu, pohodlný interiér, speciálně konstruované polohovací sedačky, dostatek prostoru pro nohy a zavazadla všech cestujících, moderní toalety. O cestující se bude starat patřičně vyškolený a vstřícný personál. Více na www.le.cz

    Stadler Rail Group, dodavatel systémových řešení pro stavbu kolejových vozidel. Společnost má pobočky ve Švýcarsku (Altenrhein, Bussnang, Winterthur a Biel), v Německu (Berlin-Pankow, Berlin-Hohenschönhausen, Berlin-Reinickendorf a Velten), v Polsku, Maďarsku, České republice, Itálii, Rakousku, Alžírsku a v USA. Skupina zaměstnává asi 4500 lidí, z nichž více než 2800 ve Švýcarsku. Nejznámější série vozidel Stadler Rail Group je kloubový vlak GTW (prodáno celkem 553 vlaků), Regio-Shuttle RS1 (prodáno 497 vlaků), FLIRT (prodáno 750 vlaků), dvoupodlažní jednotka KISS (prodáno 133 vlaků) v železničním segmentu a Variobahn (290 prodaných vozů) a Tango (101 prodaných vozů)v tramvajovém segmentu. Stadler Rail dále vyrábí úzkorozchodné vlaky, osobní vozy a lokomotivy a je předním světovým výrobcem železničních vozidel pro ozubnicové dráhy. Více na www.stadlerrail.com

    Souprava LEO Express

    Nízkopodlažní elektrická jednotka FLIRT EMU 480 3 kV DC

    Jednotka FLIRT LEO Express představuje nízkopodlažní klimatizovanou elektrickou soupravu nejmodernější konstrukce vybavenou velmi úspornými a přesto dostatečně výkonnými motory. Tato jednotka se může pochlubit aerodynamickým tvarem, elegantním zevnějškem a lehkou, moderní a vysoce odolnou konstrukcí z hliníkových protlačovaných profilů.

    Cestující ve vlacích LEO Express se mohou těšit na mimořádné pohodlí

    ECONOMY třída – 212 pohodlně a prakticky uspořádaných sedadel (z toho 4 sklopná):

    železniční
  • prostorná, ergonomická polohovatelná sedadla určena pro dálkovou dopravu
  • příjemný látkový potah
  • dostatečná šířka sedadel (450 mm)
  • dostatek místa pro nohy: vzdálenost od další sedačky (rozteč) 920 mm
  • posuv sedáku spřažený s polohováním opěráku a opěrky hlavy, až 120 mm
  • hlavová opěrka s výrazným bočním profilem („s ušima“)
  • sklopné opěrky nohou
  • sklopné loketní opěrky
  • sklopný zádový stolek + přídavný rámeček na notebook
  • háček na oděv (bundu / sako)
  • elektrické zásuvky pro všechny místa (kromě sklopných sedadel)
  • WiFi připojení k internetu
  • stahovací rolety
  • uspořádání sedadel po dvojicích, několik čtyřsedadel s rozkládacím stolkem uprostřed
  • sedačky jsou uchyceny do stěn - nemají nohy, což usnadňuje čištění vozidla a umožňuje ukládat zavazadla kromě horních polic také pod sedačky
  • 2 místa pro invalidní vozíky (sedadla pro doprovod, samonavíjecí pásy, nouzové komunikátory)
  • 5 míst pro kočárky


  • BUSINESS třída – 19 prostorných a pohodlných míst pro práci, zábavu a odpočinek:

    železniční
  • prostorná ergonomická polohovatelná sedadla s koženým potahem určená pro dálkovou dopravu
  • nadčasový design, dostupný luxus
  • prvotřídní výška, šířka i hloubka sedadel (1 240 mm x 500 mm x 482 mm)
  • dostatek místa pro nohy: vzdálenost od další sedačky (rozteč) 1025 mm
  • posuv sedáku spřažený s polohováním opěráku a opěrky hlavy, až 120 mm
  • hlavová opěrka s výrazným bočním profilem („s ušima“) a kožené hlavové polštářky
  • sklopné loketní opěrky
  • sklopné opěrky nohou
  • sklopný zádový stolek + přídavný rámeček na notebook
  • háček na oděv (bundu / sako)
  • odkládací prostor pro noviny
  • elektrické zásuvky u všech sedadel
  • WiFi připojení k internetu
  • stahovací rolety
  • koberec
  • speciální úložiště pro objemná zavazadla
  • sedačky jsou uchyceny do stěn - nemají nohy, což usnadňuje čištění vozidla a umožňuje ukládat zavazadla kromě horních polic také pod sedačky


  • PREMIUM třída – 6 individuálně nastavitelných vysoce komfortních sedadel pro práci i relaxaci:

    železniční
  • luxusní ergonomická elektricky polohovatelná kožená sedadla s podporou pro nohy a možností úpravy do spací polohy
  • špičkový design, nejvyšší kvalita, limuzína na kolejích
  • exkluzivní výška, šířka i hloubka sedadel (1220 mm x 530 mm x 460 mm)
  • velkorysé vzdálenosti sedadel
  • elektricky ovládaná polohovatelná bederní podpěrka (lordozní opěra)
  • hlavová opěrka se čtecí lampičkou
  • hlavové polštářky čalouněné měkkou kůží
  • výklopná podnožní opěrka
  • boční sklopné stolky
  • elektrické zásuvky u všech sedadel
  • WiFi připojení k internetu
  • stahovací rolety
  • koberec
  • speciální úložiště pro objemná zavazadla
  • úložiště kabátů a bund


  • Stanoviště strojvedoucího:

  • prostorné klimatizované stanoviště
  • čelní a boční výhled
  • ergonomické ovládací a indikační prvky
  • špičkový systém řízení a dohledu nad soupravou
  • zařízení pro kontrolu bdělosti strojvedoucího
  • elektricky vytápěná skla
  • vyhřívaná zpětná zrcátka
  • stanovení polohy prostřednictvím GPS
  • vlakové zabezpečovací zařízení typu MIREL VZ1
  • možný průchod z kabiny do prostoru pro cestující


  • Tři moderní toalety, z toho jedna bezbariérová (prostorná, snadný vstup, přebalovací pult pro kojence, ekologický uzavřený systém s jímkou, vysoký hygienický standard).

    Infrastruktura pro připojení k internetu:

    V prostředním vagónu se nachází centrální vysílací a přijímací zařízení s různými anténami, aby bylo umožněno během jízdy pokud možno nepřerušené bezdrátové připojení k internetu. Mezi podporované systémy patří GSM, UMTS, CDMA, LTE. Vybavení vozidla, jakož i stacionární zařízení, jsou dodány od firmy NOMAD Digital. Každý vůz je vybaven WiFi anténou (AP - access point), která umožňuje cestujícím připojení svého notebooku k internetu. WiFi antény jsou připojené přes Ethernet s centrální jednotkou v prostředním voze.

    Bezpečně s LEO Express

    železniční Vlaky LEO Express jsou vybaveny mimo jiné těmito bezpečnostními prvky:
  • spolehlivé brzdy – účinné brzdění
  • vysoká pevnost hliníkové konstrukce vozových skříní
  • deformační zóny dle evropských norem - odolnost proti nárazu dle evropské normy TSI
  • požární bezpečnost - automatický systém detekce kouře a požáru, vysoká požární odolnost, interiér z nehořlavých materiálů
  • hygienické standardy hluku a vibrací dle norem TSI
  • vysoká občanská bezpečnost - bezpečný volně průchozí interiér
  • ochranný systém proti sevření dveřmi či nekontrolovanému otevření dveří, centrální zavírání a blokování dveří za jízdy


  • Proč má LEO Express vysoce efektivní provoz

    Nízká hmotnost
    Hmotnost je jedním z hlavních ukazatelů výše poplatků za užití železniční dopravní cesty. Vlaky LEO Express jsou díky hliníkové konstrukci a systému podvozků Jakobs o polovinu lehčí než tradiční lokomotivy a vozy, a mají tedy o polovinu nižší náklady za použití kolejí a také mnohem nižší spotřebu energie.
    „Inteligentní“ švýcarské vlaky: rychlé a úsporné
    LEO Express poskytuje služby švýcarskými vlaky, které díky moderním výkonným a přitom velmi úsporným motorům akcelerují nejrychleji v ČR a v krátkém čase dosahují nejvyšší povolenou cestovní rychlost na železnici 160km/h. Motory mají oproti běžným vlakům menší maximální výkon (např. o třetinu), přesto ale dosahují nejlepších akceleračních a brzdných parametrů.
    Efektivní údržba
    Vlaky LEO Express podléhají garanci švýcarské údržby. Byly pořízeny s komplexním full servisem, čímž je zajištěna průběžná a vysoce odborná péče o ně tak, aby LEO Express dosáhnul co nejúčinnější provozuschopnosti vlaků na všech provozovaných trasách. Po ujetí předepsaného počtu kilometrů bude vozidlo podrobeno preventivním údržbářským zákrokům. Díky nekompromisnímu dodržování těchto servisních pravidel dosáhl LEO Express velmi výhodných podmínek na nákladech na údržbu, pojištění i samotném financování nákupu vlaků a strojů. Banky totiž mají rády pečlivé hospodáře s novými vlaky.
    Úklid jednotky
    Jednotky LEO Express jsou nízkonákladové i co se týče úklidových programů. Vozidlo je vyrobeno "do konkurenčního prostředí" a je optimalizováno pro efektivní úklid – profesionální, rychlý a levný. Vozidlo je jednopodlažní, velkoprostorové a průchozí, nemá žádné nohy sedadel (sedadla jsou zavěšena moderním systémem ve stěnách vlaku), které by bránily v rychlém úklidu. Úklid těchto souprav je proto o polovinu rychlejší (tj. levnější) než v normálním vlaku.
    Jednotka versus lokomotivně tažený vlak
    Pro ryze osobního dopravce je dnes efektivnější provozovat elektrickou jednotku než klasický vlak tažený lokomotivou.

    Jakobsův podvozek je umístěn vždy pod dva vozy zároveň a výrazně tak šetří energii a snižuje hmotnost celé jednotky. Hnací podvozky jsou umístěny na obou koncích soupravy. Podvozky s ocelovými pružinami zajišťují vysoký jízdní komfort.
    Díky šetrným a přitom vysoce výkonným motorům je jednotka při poloviční hmotnosti proti standardním vlakům taženým lokomotivou hbitější, může se pochlubit i větším zrychlením, plynulým rozjezdem a účinným a tichých brzděním.

    Moderní úsporné motory:

    Elektrická výzbroj jednotky pro napájecí systém 3 kV DC je na bázi vodou chlazených IGBT trakčních měničů a asynchronních trakčních motorů. Vlakový řídicí systém je SELECTRON se sběrnicí s rozhraním CANopen a s příslušným diagnostickým systémem.

    Vozové skříně jsou provedeny jako integrální hliníková stavba z protlačovaných profilů. Podíl nízkopodlažnosti jednotky dosahuje 90%.

    Výška podlahy nízkopodlažní části je 780 mm nad temenem kolejnice, v prostoru nad podvozky typu Jacobs (přechody mezi vozy) je 850 mm a v prostoru nad hnacími podvozky 1120 mm.

    Skříně koncových vozů jsou opatřeny jedněmi jednokřídlými nástupními dveřmi (šířka 850 mm), stejně jako skříně vozů vložených - kromě prostředního vozu, kde byly využity prostorové možnosti k umístění sedadel třídy Economy. Lehká stavba skříní v kombinaci se čtyřmi hnacími dvojkolími jednotky zajišťuje optimální trakční a adhezní vlastnosti.

    Jednotka je vybavena koncovými spřáhly pro možnost spřažení více jednotek do jednoho funkčního celku. Hnací a nosné podvozky jsou ocelové stavby, vybaveny vzduchovým vypružením zajišťujícím potřebný jízdní komfort, a to až do rychlosti 160 km/h.

    Jednotka FLIRT je koncipována pro vícenásobné řízení. Z jednoho místa je tedy možné řídit najednou až dvě jednotky FLIRT spojené dohromady.

    Řídící vůz se nachází z obou stran soupravy.

    Jednotka je vybavena následujícími brzdovými soustavami:
  • elektrodynamická brzda
  • pneumatická kotoučová brzda
  • magnetická kolejnicová brzda
  • pružinová brzda


  • železniční Zvláštní pozornost byla věnována výpočtu nákladů životního cyklu (LCC) a koncepci efektivní údržby tak, aby bylo dosaženo co nejnižších nákladů na ni.

    Základní technické údaje soupravy FLIRT

    VýrobceStadler Rail AG
    TrasaČeská republika, Praha-Pardubice- Olomouc-Ostrava-Bohumín
    Počet souprav5
    Uvedení do provozu2012
    Míst k sezení celkem (v jedné soupravě)237- 2 místa pro invalidní vozíky- 5 míst pro kočárky
    Premium třída- Business třída- Economy třída6 míst- 19 míst- 212 míst (z toho 4 sklopná)
    Počet vagónů v soupravě5
    Rozchod1435 mm
    Trakční soustava3 kV DC
    Uspořádání nápravBo' 2'2'2'2' Bo'
    Trvalý výkon na kole2 000 kW
    Max. výkon na kole2 600 kW
    Tažná síla200 kN
    Podélná tlaková síla1 500 kN
    Maximální rychlost190 km/h
    Provozní rychlost160 km/h
    Zrychlení1,2 ms-2
    Hmotnost plně obsazené soupravy176 t
    Výška podlahy: nízká podlaha- vysoká podlaha780 mm- 1 120 mm
    Celková délka vozidla90 178 mm
    Šířka vozidla2 880 mm
    Výška vozidla4 270 mm
    Nástupní šířka950 mm
    Rozvor podvozku: hnací podvozek- běžný podvozek2 700 mm- 2 700 mm
    Průměr hnacích dvojkolí870 mm
    Průměr běžných dvojkolí750 mm



    Zdroj informací:www.le.cz



    image003
    Vítejte na serveru www.doprava.vpraxi.cz,
    který je věnován dopravě a logistice. Pokud máte zájem zde jakýmkoliv způsobem propagovat Vaši společnost, či značku, neváhejte nám dát vědět. Velice rádi zde zveřejníme Vaše tiskové zprávy, případové studie a další informace, které zaujmou odbornou veřejnost. Jestliže máte zájem o zveřejnění kontaktů na těchto stránkách, zapište se do našeho katalogu.:
    KATALOG STRÁNEK O LOGISTICE A DOPRAVĚ


    NAŠI PARTNEŘI:


    Sdružení automobilových dopravců


    Internetový dopravní magazín


    logistická společnost a specialista v oblasti Lean Logistics




    Dopravní kamery - online anglicka-skretova

    Obrázek týdne:
    -




    Nepřehlédněte:
    diety 2012
    členské země EU
    Autoškola - online testy
    státní svátky
    specifikace kontejnerů
    seznam IATA kódů letišť
    omezení jízd kamionů
    Karnet ATA
    seznam IATA kódů aerolinií
    specifikace kamionů
    mýto v České republice
    mýto na Slovensku
    mýto v Chorvatsku
    mýto v Německu
    mýto v Rakousku
    mýto v Polsku
    mýto v Itálii
    mýto ve Francii
    mýto v Nizozemí
    mýto v Belgii
    mýto v Lucembursku
    ADR
    INCOTERMS
    Dálniční známky
    Telefonní předvolby ve světě
    Výstavy a veletrhy
    Nově přidáno
    Ceny benzínu
    Kolik krabic se vejde na paletu? - kalkulačka
    US_paleta
    EUR_paleta
    Počet obyvatel dle států
    Kódy států a světových měn
    Veřejný seznam čerpacích stanic s nekvalitním palivem 2010
    Počasí
    Předpověď počasí
    Počasí - Satelit
    Autolékárnička 2011
    Světový čas, přehledně on-line
    Katalog logistických a dopravních stránek

    Odkazy:
    Truck v Praxi - server o nákladních vozech
    Sklady v Praxi - server o skladování
    Autodíly Brno
    Zákon on-line - ZÁKON V PRAXI
    Autopůjčovna Mělník


    sidebg2
    © Copyright 2009-2012 Doprava v Praxi. Všechna práva vyhrazena. Bez písemného souhlasu provozovatelů tohoto serveru není dovoleno uveřejněné materiály kopírovat, stahovat ani jinak s nimi nakládat.
       Weby: doprava je doprava | Bezpečnostní agentury | Tvorba webových stránek | Zabezpečovací systémy