REKLAMA
Logistics Media Group s.r.o.
topleft toplogo
topright



Premiéra silničního vlaku SARTRE na veřejných komunikacích

automobilová

Poprvé v historii absolvoval silniční vlak tvořený vozy Volvo XC60, Volvo V60, Volvo S60 a jedním nákladním vozidlem v automatickém režimu jízdu za vedoucím automobilem po veřejné komunikaci, na níž se pohybovali další účastníci silničního provozu. Historická zkouška, která proběhla ve Španělsku, byla mimořádně úspěšná.

Zkoušky konvojů vozidel v rámci projektu SARTRE (Safe Road Trains for the Environment), na kterém se společně podílejí Ricardo UK Ltd, Applus+ Idiada, Robotiker, Institut für Kraftfahrzeuge Aachen (IKA), SP Technical Research Institute, Volvo Technology a Volvo Car Corporation, postupují kupředu. Významný pokrok se uskutečnil minulý týden na dálnici poblíž Barcelony - historicky první zkušební jízda silničního vlaku mezi ostatními účastníky silničního provozu.

„Během jednoho dne jsme ujeli 200 km a test dopadl dobře. Jsme skutečně nadšeni,“ říká Linda Wahlström, vedoucí projektu SARTRE ve společnosti Volvo Car Corporation.

Silniční vlak je tvořen vedoucím vozidlem řízeným profesionálním řidičem, za kterým následují další automobily. S využitím stávajících bezpečnostních systémů firem Volvo Car Corporation a Volvo Technology - včetně prvků, jako jsou kamery, radar či laserová čidla - automobily sledují vedoucí vozidlo i další auta v jejich bezprostředním okolí. Díky propojení pomocí bezdrátové komunikace „napodobují“ vozidla v konvoji vedoucí vůz při použití autonomní řídicí technologie firmy Ricardo. Automobily tak můžou zrychlovat, brzdit a zatáčet stejně jako vedoucí vůz.

Vylepšené prostředí pro řidiče - kromě mnoha dalších změn
Projekt si klade za cíl zvýšit pohodlí řidičů, kteří se nyní mohou při jízdě namísto řízení věnovat jiným činnostem: pracovat na svém počítači, číst knihu nebo se uvolnit a v klidu si vychutnat oběd.

Od projektu se přirozeně také očekává zvýšení bezpečnosti silničního provozu, snížení jeho dopadu na životní prostředí a díky plynulé regulaci rychlosti eliminace rizik dopravních zácp.

Jedno vedoucí vozidlo a čtyři další v závěsu - Volvo S60, Volvo V60 a Volvo XC60 plus nákladní vůz - vytvořily ve Španělsku historicky první silniční vlak.

„Jízda mezi ostatními účastníky silničního provozu je pro náš projekt významným milníkem. Bylo to opravdu napínavé,“ popisuje Linda Wahlström. Konvoj se pohyboval rychlostí 85 kilometrů v hodině. Mezera mezi jednotlivými vozy byla pouhých šest metrů. „Během našich testů na zkušebním okruhu jsme vyzkoušeli rozestupy od pěti do patnácti metrů,“ vzpomíná Linda Wahlström.
Rychlá aklimatizace
Sedět v automobilu, který se pohybuje rychlostí 85 km/h pouhých šest metrů za vozidlem vpředu, a spoléhat se výhradně na technologii, může být trochu strašidelné. Dosavadní zkušenosti však ukazují, že lidé si na tento stav velmi rychle zvyknou.

Tříletý projekt SARTRE probíhá již od roku 2009. Vozidla za tu dobu najezdila téměř deset tisíc kilometrů. Po zkoušce na veřejných komunikacích ve Španělsku vstupuje nyní projekt do nové fáze, kde bude hlavní pozornost věnována analýze spotřeby paliva.

„Během této doby jsme se hodně naučili. Lidé si myslí, že autonomní řízení je sci-fi, ale ve skutečnosti taková technologie již existuje. Z ryze koncepčního hlediska funguje dobře a silniční vlaky se v nějaké podobě v budoucnu zcela jistě objeví,“ říká Linda Wahlström.

Pokračuje: „Zaměřili jsme se na to, abychom ve stávajících systémech prováděli co nejméně změn. Vše by mělo fungovat bez jakýchkoliv změn infrastruktury komunikací či nákladných doplňkových součástí ve vozidlech. Kromě softwaru vyvinutého v rámci projektu se naše vozidla od těch, která jsou běžně dostupná v autosalonech, liší pouze možností vzájemné bezdrátové komunikace.“


Zdroj informací:www.volvocars.com



image003
Vítejte na serveru www.doprava.vpraxi.cz,
který je věnován dopravě a logistice. Pokud máte zájem zde jakýmkoliv způsobem propagovat Vaši společnost, či značku, neváhejte nám dát vědět. Velice rádi zde zveřejníme Vaše tiskové zprávy, případové studie a další informace, které zaujmou odbornou veřejnost. Jestliže máte zájem o zveřejnění kontaktů na těchto stránkách, zapište se do našeho katalogu.:
KATALOG STRÁNEK O LOGISTICE A DOPRAVĚ


NAŠI PARTNEŘI:


Sdružení automobilových dopravců


Internetový dopravní magazín


logistická společnost a specialista v oblasti Lean Logistics




Dopravní kamery - online anglicka-skretova

Obrázek týdne:
-




Nepřehlédněte:
diety 2012
členské země EU
Autoškola - online testy
státní svátky
specifikace kontejnerů
seznam IATA kódů letišť
omezení jízd kamionů
Karnet ATA
seznam IATA kódů aerolinií
specifikace kamionů
mýto v České republice
mýto na Slovensku
mýto v Chorvatsku
mýto v Německu
mýto v Rakousku
mýto v Polsku
mýto v Itálii
mýto ve Francii
mýto v Nizozemí
mýto v Belgii
mýto v Lucembursku
ADR
INCOTERMS
Dálniční známky
Telefonní předvolby ve světě
Výstavy a veletrhy
Nově přidáno
Ceny benzínu
Kolik krabic se vejde na paletu? - kalkulačka
US_paleta
EUR_paleta
Počet obyvatel dle států
Kódy států a světových měn
Veřejný seznam čerpacích stanic s nekvalitním palivem 2010
Počasí
Předpověď počasí
Počasí - Satelit
Autolékárnička 2011
Světový čas, přehledně on-line
Katalog logistických a dopravních stránek

Odkazy:
Truck v Praxi - server o nákladních vozech
Sklady v Praxi - server o skladování
Autodíly Brno
Zákon on-line - ZÁKON V PRAXI
Autopůjčovna Mělník


sidebg2
© Copyright 2009-2012 Doprava v Praxi. Všechna práva vyhrazena. Bez písemného souhlasu provozovatelů tohoto serveru není dovoleno uveřejněné materiály kopírovat, stahovat ani jinak s nimi nakládat.
   Weby: doprava je doprava | Bezpečnostní agentury | Tvorba webových stránek | Zabezpečovací systémy