REKLAMA
Logistics Media Group s.r.o.
topleft topleft
topright


Redukce dopravy


Toto je kapitola kterou nemají příliš v oblibě dopravci.

– Nikdo nemá rád když se na něm šetří :-) Pravda je taková, že se dnes snaží velice výrazně šetřit většina firem. Je to nestálostí ekonomického prostředí a také velice omezenou poptávkou po celém spektru zboží. Samozřejmě i v neposlední řadě stálými výkyvy dolaru.

Opravdu důležité je vědět, jakým způsobem se logistická cena skládá a co vše cenu ovlivňuje. V dopravě, např. FSC (Fuel Such Charge) – palivový příplatek, manipulace se zásilkou atd. a ve skladovací procesu např. podchlazený sklad, nájem, energie apod.

Připravil jsem pro Vás pár typů jak ušetřit v dopravě:

1. Stále porovnávejte ceny na trhu – Při aktuálnímu tlaku trhu na ceny (náklady) dopravy se dá dost uspořit
Toto je věc na kterou se soustředí úplně všechny společnosti. Je třeba stále porovnávat, zda jsou Vámi nakupované služby v porovnání s konkurencí v oboru za adekvátní ceny. Dávejte ale velký pozor, aby se Vám úspora ve skutečnosti vyplatila. Srovnávat ceny různých společností není jednoduchá záležitost. Je potřeba se opravdu informovat co přesně cena obsahuje a co nikoliv. Jedna společnost vám nabídne cenu tzv. all in (vše placeno) druhá společnost Vám nabídne cenu nižší, ale pozor zda se jedná také o cenu all in, nebo zda je nutno ještě něco připočítat. Setkal jsem se s případy, kdy se po uzavření kontraktu náhle objeví k cenám v nabídce ještě další položky, handling (manipulace), security (zabezpečení) atd.. Opravdu buďte velice opatrní na formulace v nabídkách, aby se Vám nakonec chystaná úspora neprodražila. Často jsem se setkal s formulací, že tyto poplatky jsou účtovány jen za nějakých okolností (např. cena zásilky) a tudíž nejsou nezbytně součástí nabídky, ale jsou zakotveny v přepravních podmínkách. Tak pozor na ně.

2. Snažte se co nejvíce konsolidovat zásilky! >– Toto je asi nejjednodušší a zároveň výrazná úspora
Pokud Váš dodavatel odesílá vaše zásilky přes půl světa a pošle Vám polovinu objednávky a poté druhou, tak to je právě čas na konsolidaci. Druhá varianta, kde se dá začít přemýšlet nad konsolidací je, když Vám dvakrát denně zaváží Váš obchod. Nešlo by to třeba jen jednou a větším autem? Zároveň je opravdu třeba zkoumat stohovatelnost palet. Pokud dokáže Vaše technické oddělení reálně rozhodnout o stohovatelnosti palet, tak se jedná o vynikající konsolidaci, kde dokážete v některých případech jednonásobně zvýšit kapacitu Vašeho dopravního prostředku.

• Příklad: Dodavatel posílá pondělí a úterý – Dají se konsolidovat obě zásilky např. na úterý.
• Příklad: Dodavatel posílá pozemní přepravou LTL (dokládka) v EU dvě palety 120x80x60 cm – Můžeme posílat jednu paletu 120x80x120 cm.
• Příklad: První dodavatel posílá z HKG (Hong Kong) lehkou paletu 120x100x120 cm a druhý dodavatel z HKG posílá těžkou paletu 120x100x40 cm – Může nám to zkonsolidovat do jednoho AWB (air waybill) přepravce v jeho depu v HKG a můžeme se tak dostat na lepší cenu za větší zásilku (tedy pokud oba dodavatel zajišťuje stejná logistická společnost).
• Příklad: Dodavatel posílá 60 palet 120x80x80 cm a balení nelze podle specifikací měnit. Dají se stohovat na sebe a znamená to, že celou zásilku převeze jeden kamión. V případě, že se palety nedají stohovat a zároveň nejsou extrémně těžké, tak se dá zajistit speciální dvoupodlážkový kamion, který je schopen zásilku pojmout.

3. Prozkoumejte, zda neplatíte zbytečně za volumetrickou váhu – V samotné podstatě platíte vzduch
Bohužel jsem se setkal a to i u větších firem, že nesprávně plánují ceny dopravy dle reálné váhy komponentů. Výsledné rozdíly jsou z velké části způsobeny nesprávnou identifikací volumetrické (placené) váhy. Variabilní (country to country) ceníky jsou většinou pro mezikontinentální logistiku v USD (popřípadě v EUR) za kilogram zásilky. To znamená, že pokud budete jako logistik kalkulovat cenu zásilky dle reálné váhy zásilky, tak se může stát že Vám dopravce naúčtuje cenu vyšší právě za volumetrickou váhu. Např. zásilka váží 100 kg a má rozměr 120x100x160. Váš ceník ukazuje, že s destinace X Vás stojí letecký kilogram dostat do destinace Y 15 EUR. Spočítáte reálnou váhu 100 * 15 = 1500 EUR, ale volumetrická váha této zásilky je 320 kg (viz. Logistická Matematika), což znamená že Vám přijde faktura od dopravce ne na 1500 EUR jak jste plánovaly, ale na 4800 EUR což je již velký rozdíl. Snažte se tedy rozeznat u kterých doprav platí Vaše společnost volumetrickou váhu a eliminovat to.

• Příklad: Dodavatel Vám odesílá zásilku o jedné paletě 120x80x40 cm s váhou 30 kg - na paletě se nachází jeden box 50 x 30 x 30 cm, což je volumetricky 7,5 kg a Vy by jste měly zaplatit jen váhu 15kg (cca. 15 kg váží paleta), ale vaše společnost zaplatí zbytečně za 120 x 80 x 40 cm a to je volumetricky 64 kg. Pokud přesvědčíte dodavatele, aby Vám posílal pouze box namísto celé palety, tak ušetříte 49 kg (cca. 15 kg váží paleta), což je např. s cenou výše 49 kg * 15 EUR = 735 EUR = pro zajímavost cca 18 375 Kč úspora na jedné přepravě.


image003
Vítejte na serveru www.doprava.vpraxi.cz,
který je věnován dopravě a logistice. Pokud máte zájem zde jakýmkoliv způsobem propagovat Vaši společnost, či značku, neváhejte nám dát vědět. Velice rádi zde zveřejníme Vaše tiskové zprávy, případové studie a další informace, které zaujmou odbornou veřejnost. Jestliže máte zájem o zveřejnění kontaktů na těchto stránkách, zapište se do našeho katalogu.:
KATALOG STRÁNEK O LOGISTICE A DOPRAVĚ


NAŠI PARTNEŘI:


Sdružení automobilových dopravců


Internetový dopravní magazín


logistická společnost a specialista v oblasti Lean Logistics




Dopravní kamery - online anglicka-skretova

Obrázek týdne:
-




Nepřehlédněte:
diety 2012
členské země EU
Autoškola - online testy
státní svátky
specifikace kontejnerů
seznam IATA kódů letišť
omezení jízd kamionů
Karnet ATA
seznam IATA kódů aerolinií
specifikace kamionů
mýto v České republice
mýto na Slovensku
mýto v Chorvatsku
mýto v Německu
mýto v Rakousku
mýto v Polsku
mýto v Itálii
mýto ve Francii
mýto v Nizozemí
mýto v Belgii
mýto v Lucembursku
ADR
INCOTERMS
Dálniční známky
Telefonní předvolby ve světě
Výstavy a veletrhy
Nově přidáno
Ceny benzínu
Kolik krabic se vejde na paletu? - kalkulačka
US_paleta
EUR_paleta
Počet obyvatel dle států
Kódy států a světových měn
Veřejný seznam čerpacích stanic s nekvalitním palivem 2010
Počasí
Předpověď počasí
Počasí - Satelit
Autolékárnička 2011
Světový čas, přehledně on-line
Katalog logistických a dopravních stránek

Odkazy:
Truck v Praxi - server o nákladních vozech
Sklady v Praxi - server o skladování
Autodíly Brno
Zákon on-line - ZÁKON V PRAXI
Autopůjčovna Mělník


sidebg2
© Copyright 2009-2012 Doprava v Praxi. Všechna práva vyhrazena. Bez písemného souhlasu provozovatelů tohoto serveru není dovoleno uveřejněné materiály kopírovat, stahovat ani jinak s nimi nakládat.
   Weby: doprava je doprava | Bezpečnostní agentury | Tvorba webových stránek | Zabezpečovací systémy