topleft toplogo
topright

Novinky a zpravodajství z dopravy



Další novinky naleznete na: Námořní doprava - Letecká doprava - Truck - Železniční doprava - Auto-moto - Sklady



BedrijfsautoRAI 2012: Společnost DAF se zaměřuje na program Ate

aktualizováno dne 16.3.2012

automobilová

Pro společnost DAF Trucks je celý veletrh Bedrijfsauto RAI 2012, který se bude pořádat v Amsterdamu od 17. do 21. dubna, o programu Advanced Transport Efficiency (ATe, Zvýšená efektivita přepravy). Jedná se o kompletní řadu řešení pro další snížení spotřeby paliva i emisí a zlepšení výkonnosti nákladního vozidla. Společně s modely CF85 a XF105 verze ATe bude společnost DAF vystavovat výsledky vývoje představující součást její filozofie ATe, včetně aerodynamické nástavby vozidla pro distribuci LF a nové lehké tandemové nápravy. DAF Advanced Transport Efficiency

- Nová lehká tandemová náprava - Vozidlo pro distribuci LF s nástavbou PACCAR Aero - Modely CF85 a XF105 verze ATe

Produktová vylepšení u řad CF a XF105

- Nová sedadla pro optimální pohodlí a jednoduché používání - Nové blatníky snižují náchylnost k poškození

Společnost DAF spustila svůj program ATe v letě 2011 zavedením velkého množství vylepšení pro motor PACCAR MX s objemem 12,9 litru. Tato vylepšení, včetně nových pístů, optimalizovaného vstřikování paliva a jedinečné, plně zapouzdřené jednotky výfukového potrubí zajišťují o 3 % nižší spotřebu paliva, a tím pádem i nižší emise CO2. Rozšířila se též řada převodovek o nové manuální a automatické 12rychlostní modely, které umožňují ještě účinnější vyladění hnací soustavy na konkrétní použití vozidla. Navíc se motor v modelech CF a XF105 po pěti minutách volnoběhu automaticky vypíná a maximální rychlost je omezena na 85 místo 89 km/h, což v oboru mezinárodní dopravy ušetří další 2 až 3 % paliva. Aby bylo zvýšeno povědomí řidiče o důležitosti jízdy s efektivní spotřebou paliva, zobrazují se standardně na centrálním displeji na palubní desce rozsáhlé informace o aktuální a dosažené spotřebě paliva. Program ATe ale není jen o spotřebě paliva, jak dokazují nové bezúdržbové akumulátory, které se do modelů CF a XF montují standardně, aby se dosáhlo delší životnosti, nižších provozních nákladů a menšího dopadu na životní prostředí. Verze ATe

Modely CF85 a XF105 verze ATe tvořící část programu ATe společnosti DAF představují speciální verze, které byly plně optimalizované na nízkou spotřebu paliva. Jsou vybaveny kompletní sadou mezinápravových a střešních spoilerů, bočních límců, pneumatik s nízkým valivým odporem a adaptivním tempomatem. Automatická převodovka AS Tronic se strategií řazení plně optimalizovanou na spotřebu paliva je součástí standardní výbavy, což řidiči umožňuje měnit rychlostní stupně pouze při manévrování nebo používání motorové brzdy PACCAR. Pro všechny modely CF85 a XF105 verze ATe je k dispozici také školení řidičů DAF EcoDrive, které v praxi umožňuje trvalé snížení aktuální spotřeby paliva a emisí CO2 v průměru o 3 až 5 %.

Nástavba LF45 Aero

Spolu s modely CF85 a XF105 verze ATe se bude na veletrhu BedrijfsautoRAI vystavovat také vozidlo pro distribuci LF45 s nástavbou PACCAR Aero. Tato aerodynamická nástavba se dodává z výroby ve Velké Británii a společnost DAF by ráda využila příležitosti představované veletrhem BedrijfsautoRAI, aby posoudila míru zájmu na nizozemském trhu. Nástavba PACCAR Aero se odlišuje od ostatních díky nahoru se svažujícímu střešnímu čelu, které se pak ve střední části začíná směrem dozadu opět mírně svažovat dolů. Také hrany nástavby jsou oblé. Nástavba LF45 Aero se dodává společně se speciálně vyvinutou sadou spoilerů a blatníků, které zajišťují úplnou integraci kabiny a samotné karosérie. Tyto prvky snižují při cestovní rychlosti spotřebu paliva a CO2 až o 8 %.

Nová lehká tandemová náprava

Svůj debut si na veletrhu BedrijfsautoRAI odbude nová tandemová náprava DAF SR1360T, která také dokonale zapadá mezi cíle programu DAF ATe. Tandemová náprava je o 375 kilogramů lehčí než stávající tandemová náprava s redukcí náboje a ušetří dalších 5 % paliva. Primárně byla vyvinuta pro náročné aplikace, u kterých se vyžaduje dvojitá poháněná náprava, ale s omezeným pojížděním v terénu. Nové tandemové nápravy se nabízí dvě varianty; s technickými nosnostmi 21 nebo 26 tun při celkové tažné hmotnosti 70 tun. Pro speciální aplikace lze CHJS zvýšit až na 120 tun. Kromě snížení spotřeby paliva a hmotnosti přispívá nová tandemová náprava i ke snížení nákladů na údržbu, protože výměna oleje zadní nápravy je vyžadována pouze jednou za tři roky nebo po ujetí 450 000 kilometrů. Euro 6

Společnost DAF samozřejmě pracuje na vývoji normy Euro 6 a má technologii, kterou potřebuje, na dosah ruky. Svým sesterským značkám Kenworth a Peterbilt dodává společnost DAF 12,9litrové motory PACCAR MX již od léta 2010. Tyto motory splňují severoamerickou emisní normu EPA 10, která úzce souvisí s normou Euro 6. Motory PACCAR MX pro severní Ameriku jsou vybaveny technologií SCR, recirkulací výfukových plynů a filtrem pevných částic. Na základě naší rozsáhlé zkušenosti s normou EPA 10 v severní Americe může společnost DAF učinit ta nejlepší rozhodnutí a dosáhnout tak maximální spolehlivosti, nízké spotřeby paliva a vynikajícího výkonu. Využívány jsou také nově vyvinuté technologie a technologie, které společnost DAF zavedla v souvislosti s programem ATe. Cílem společnosti DAF nikdy není být první na trhu s novou technologií – raději si místo toho dává na čas, aby zajistila splnění požadavků normy Euro 6 nejlepším možným způsobem. Společnost DAF nevidí důvod, proč zavedení normy Euro 6 uspěchat, jelikož na trhu je po ní zatím jen omezená poptávka a navíc technologie, kterou vyžaduje, je mnohem komplexnější, tudíž jsou mnohem nákladnější i její nákup a údržba. Z toho důvodu společnost DAF vyvíjí a zdokonaluje svou vyzkoušenou technologii Euro 5, jak je vidět u vylepšení motoru uvedených v rámci programu ATe.

Na veletrhu BedrijfsautoRAI bude společnost DAF vystavovat novou generaci sedadel pro modely CF a XF105, vyvinutou pro maximální pohodlí a jednoduché používání. Tato sedadla je možné nastavovat po délce o 220 milimetrů, na výšku o 145 milimetrů a v úhlu 53 stupňů. Mají tak široký rozsah možných nastavení, který řidiči umožňuje využít nejlepší možné polohy a dosáhnout maximálního pohodlí. K pohodlí řidiče také přispívají bezpečnostní pásy s nastavitelnou výškou ramene (60 mm). Aby se v kabině dosáhlo dobrého větrání, hrála důležitou roli při vývoji prodyšnost materiálů. Logicky umístěné, atraktivně navržené a robustní páky zajišťují, že je vozidlo možné velmi snadno ovládat. Jako volitelné vybavení je dostupné i dvoustupňové vyhřívání. Nová sedadla jsou čalouněná teplou dekorativní tmavošedou látkou se stejným vzorem jako je na dveřních panelech XF105.

U řady CF byly dveřní panely nově navrženy tak, aby vytvářely větší prostor mezi sedadly a dveřmi, který je možné využít například pro sklápěčku nebo ventilátory nakládacího systému. Nový dveřní panel má atraktivní moderní design, jehož součástí je i dekorativní proužek se stříbrným logem DAF a barevné schéma směsi tmavých a světlých barev. Standardní součástí je dlouhá a široká integrovaná loketní opěrka spolu s velkým úložným prostorem. Ventilační otvory pro teplý a chladný vzduch umístěné podél spodní strany dveřních oken zajišťují, že se řidič i spolujezdec cítí pohodlně. Do spodní části panelu byl umístěn nový ventilační otvor poskytující dodatečné vyhřívání prostoru pro nohy. automobilová Nové blatníky

Aby se ještě více snížila náchylnost k poškození, byly na modely řad CF a XF105 namontovány nové blatníky. Blatníky se skládají ze tří oddělených částí. Horní část lze snadno odstranit, zatímco vnější část zůstává v nižší výšce než podvozek. Toto umístění znamená, že již nejsou náchylné k poškození od přívěsu, ke kterému někdy docházelo při najíždění do nakládacích doků či na lodě nebo při vyjíždění z nich. Blatníky byly navrženy také tak, aby chránily nové jednotky zadních světel.

DAF v hale Europahal

V horní části haly Europahal je nápadně umístěný stánek společnosti DAF. Má 800 m2 a vejde se do něj šest vozů:

Řada LF:

FA LF45.160 Hybridní podvozek 4x2 s kabinou Day Cab FA LF45.210 Podvozek 4x2 s kabinou Day Cab a nástavbou Aero (ATe)

Řada CF:

FAD CF85.460 Podvozek 8x4 s kabinou Day Cab a hákovým nakládacím systémem VDL FT CF85.460 Tahač 4x2 s kabinou Space Cab (ATe)

Řada XF:

FTT XF105.460 Tahač 6x4 s kabinou Space Cab a novou lehkou tandemovou nápravou (ATe) FT XF105.460/510 Tahač 4x2 s kabinou Super Space Cab


Zdroj informací:www.daf.eu
Kategorie novinky: automobilová doprava



image003
Vítejte na serveru www.doprava.vpraxi.cz,
který je věnován dopravě a logistice. Pokud máte zájem zde jakýmkoliv způsobem propagovat Vaši společnost, či značku neváhejte nám dát vědět. Velice rádi zde zveřejníme Vaše tiskové zprávy, případové studie a další informace, které zaujmou odbornou veřejnost. Podkud máte zájem o zveřejnění kontaktů na našich stránkách budeme rádi pokud navštívíte a zapíšete se do našeho katalogu.:
KATALOG STRÁNEK O LOGISTICE A DOPRAVĚ



banner.bmp, 170kB


Dopravní kamery - online anglicka-skretova

Obrázek týdne:

-




banner.bmp, 170kB


Nepřehlédněte:
diety 2012
členské země EU
Autoškola - online testy
státní svátky
specifikace kontejnerů
seznam IATA kódů letišť
omezení jízd kamionů
Karnet ATA
seznam IATA kódů aerolinií
specifikace kamionů
mýto v České republice
mýto na Slovensku
mýto v Chorvatsku
mýto v Německu
mýto v Rakousku
mýto v Polsku
mýto v Itálii
ADR
INCOTERMS
Nově přidáno
KATALOG STRÁNEK O LOGISTICE A DOPRAVĚ
DÁLNIČNÍ ZNÁMKY
TELEFONNÍ PŘEDVOLBY VE SVĚTĚ A USA
Výstavy a veletrhy








Odkazy:
Truck v Praxi - server o nákladních vozech
Sklady v Praxi - server o skladování
Autodíly Brno
Bezpečnostní agentura - ADRA GROUP s.r.o.
Zákony on-line - ZÁKON V PRAXI



sidebg2
© Copyright 2009-2012 Doprava v Praxi. All Rights Reserved.    Weby: doprava je doprava | Bezpečnostní agentury | Tvorba webových stránek | Zabezpečovací systémy