topleft toplogo
topright

Novinky a zpravodajství z dopravy



Další novinky naleznete na: Námořní doprava - Letecká doprava - Truck - Železniční doprava - Auto-moto - Sklady



První vlak LEO Express se „potí“ u zkoušek

aktualizováno dne 25.6.2012

železniční

Pět set čtyřicet dva metrů – to je vzdálenost, na které moderní vlak LEO Express dokáže zcela zastavit z plné cestovní rychlosti 160 km/h. Z nuly na maximálně povolených 160 km/h pak tato 150 tunová souprava akceleruje za pouhých 80 sekund, přičemž rychlosti 100 Km/h dosáhne již za 32 sekund. Prokázala tak své počáteční zrychlení 1,2 ms-2. Oba parametry řadí nové soupravy LEO Express mezi naprostou železniční špičku. Tyto skvělé jízdní vlastnosti nových souprav LEO Express prokázaly náročné testy, kterými v těchto týdnech prochází první z nich na zkušebním okruhu u Velimi. Zkušení odborníci Výzkumného Ústavu Železničního spolu s pracovníky výrobce těchto souprav švýcarské firmy Stadler a zástupci společnosti LEO Express při těchto statických i dynamických testech prověřují brzdy nové soupravy, proměřují míru hlučnosti a vibrace, zkouší elektricko-magnetickou kompatibilitu (tzv. EMC) a prověřují funkčnost zabezpečovacího zařízení MIREL.

„Úspěšné absolvování všech těchto testů je nezbytné ke schválení vozidla pro provoz na českých kolejích Drážním úřadem. Tyto zkoušky jsou pro nás zásadně důležité, od jejich průběhu se odvine i celý následující harmonogram spuštění našeho provozu. Po úspěšném absolvování všech testů budou moci soupravy zkušebně vyrazit také na běžnou trasu mezi Prahou a Ostravou,“ vysvětluje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express. „Za průběh zkoušek odpovídá výrobce Stadler, který nám garantuje, že soupravy budou schváleny k provozu. Díky hbitosti těchto souprav budeme moci lépe a rychleji reagovat na případná dopravní omezení na železniční dopravní cestě a budeme přitom podobně rychlí jako Pendolino. Zejména uvnitř je to kompletně nový vlak vyráběný na míru trase mezi Prahou a Ostravou, s nejkomfortnějším interiérem ze všech souprav FLIRT od firmy Stadler. A víme, že o pořízení stejných vlaků jako nyní dostáváme my se intenzivně zajímají také dopravci z Estonska nebo dokonce Austrálie,“ doplňuje Leoš Novotný.

A jak testy v praxi vypadají?
železniční V rámci zkoušek se zjišťuje, jak se vlak chová při různých zatíženích a v různých jízdních režimech. Souprava denně ve vymezeném čase objede více než třináctikilometrový zkušební okruh i více než padesátkrát a testy opakuje v různých variacích a za rozličných okolností, které simulují ty nejnáročnější možné scénáře. Na její palubu tak bylo například naloženo 40 tun kolejnic, které simulovaly hmotnost cestujících. Moderní souprava LEO Express také střídavě táhla a brzdila váhu více než 120 tun v podobě dvou dalších vagónů a lokomotivy.

„Nyní již máme za sebou více než polovinu testů. Absolvovali jsme brzdové zkoušky, měřili hlučnost i vibrace a testovali elektromagnetickou kompatibilitu. Budeme také zkoušet funkčnost vlakového zabezpečovacího zařízení MIREL a vnitřní osvětlení. Souprava je vybavena ještě silnějším a spolehlivějším brzdovým systémem, než jsem předpokládal. Ve srovnání se standardní vlakem taženým lokomotivou má výrazně kratší brzdnou dráhu. Je to díky velmi silným a spolehlivým elektrodynamickým a pneumatickým brzdám. Souprava se může pochlubit vynikajícími akceleračními a brzdnými parametry. Je tak živá proto, že je díky odlehčené hliníkové konstrukci a inovativnímu řešení podvozků výrazně lehčí než konkurenční vlaky a má dostatečně výkonné motory. Právě vynikající poměr mezi výkonem a náklady považuji za jednu z největších výhod této soupravy,“ vysvětluje Franz Laczo ze společnosti Stadler, který celý projekt zkoušek vede.

Michal Miklenda, strojvedoucí-instruktor LEO Express, který soupravu při testech na zkušebním okruhu řídí, si tento moderní vlak velmi pochvaluje. „Po několika týdnech ježdění na zkušebním okruhu můžu říct, že tato jednotka má vynikající jízdní vlastnosti. Je lehká, živá, dobře se poddává obloukům a jako celek se chová velmi kompaktně. Ovládá se dobře a pohotově reaguje na pokyny strojvedoucího. Jednoduše se oživuje a odstavuje a snadno se mění její provozní režimy. Tím se šetří čas a minimalizuje riziko případného pochybení obsluhy,“ zdůrazňuje Michal Miklenda. „Vnitřní systémy jednotky předávají strojvedoucímu informace o činnosti všech zařízení, takže má kontrolu nad všemi funkcemi soupravy. Pokud dojde k jakémukoliv problému, strojvedoucí se to hned dozví. Je-li to potřeba, může pak prostřednictvím informačního systému informovat cestující a posádku. Navíc s některými problémy si vlak dokonce dokáže poradit sám: porouchá-li se důležité zařízení, převezmou jeho roli ostatní, fungující, zařízení. Srovnávat tuto jednotku s letitými lokomotivami, na které jsme v naší republice byli převážně zvyklí, dost dobře nejde. Je to zkrátka vozidlo, které vzniklo v dnešní době a odpovídá dnešním požadavkům a představám. Tím myslím nejen jeho technickou úroveň, ale taky očekávání cestujících,“ vysvětluje Michal Miklenda. Pochvaluje si také velmi tiché, klimatizované, stanoviště strojvedoucího, z nějž má dobrý výhled nejen dopředu a do stran, ale díky velkým sférickým zrcátkům i podél vlaku. Soupravu ze svého stanoviště ovládá prostřednictvím pultu, jehož přehledné uspořádání minimalizuje riziko chyb a usnadňuje řešení případných nestandardních situací.



Základní technické údaje soupravy FLIRT

Výrobce Stadler Rail AG
Trasa Česká republika, Praha-Pardubice- Olomouc-Ostrava-Bohumín
Počet souprav 5
Uvedení do provozu 2012
Míst k sezení celkem(v jedné soupravě)237-2 místa pro invalidní vozíky-5 míst pro kočárky
Premium třída-Business třída-Economy třída 6 míst-19 míst-212 míst (z toho 4 sklopná)
Počet vagónů v soupravě 5
Rozchod 1435 mm
Trakční soustava 3 kV DC
Uspořádání náprav Bo' 2'2'2'2' Bo'
Trvalý výkon na kole 2 000 kW
Max. výkon na kole 2 600 kW
Tažná síla200 kN
Podélná tlaková síla 1 500 kN
Maximální rychlost 190 km/h
Provozní rychlost 160 km/h
Zrychlení 1,2 ms-2
Hmotnost plně obsazené soupravy 176 t
Výška podlahy:nízká podlaha-vysoká podlaha 780 mm - 1 120 mm
Celková délka vozidla 90 178 mm
Šířka vozidla 2 880 mm
Výška vozidla 4 270 mm
Nástupní šířka 950 mm
Rozvor podvozku:hnací podvozek-běžný podvozek 2 700 mm - 2 700 mm
Průměr hnacích dvojkolí 870 mm
Průměr běžných dvojkolí 750 mm


Jednotka je vybavena následujícími brzdovými soustavami:
železniční
  • elektrodynamická brzda
  • pneumatická kotoučová brzda
  • magnetická kolejnicová brzda
  • pružinová brzda
  • NEJ soupravy FLIRT pro LEO Express:
  • první dopravce v ČR se třemi třídami včetně velmi luxusní třídy Premium
  • ergonomická polohovatelná sedadla ve všech třídách
  • sedadla elektricky polohovatelná až do horizontální spací polohy, speciální polohovatelná bederní podpěrka (třída Premium)
  • nejvíce místa na nohy (ve třídě Economy 920 mm od další sedačky, ve třídě Business 1025 mm od další sedačky)
  • stolek ve všech třídách
  • opěrky nohou ve všech třídách
  • všudypřítomné elektrické zásuvky
  • skutečně funkční a dostupný internet
  • LCD obrazovky dobře sledovatelné ze všech míst ve vlaku
  • mimořádná vstřícnost pro osoby se sníženou pohyblivostí a hendikepované
  • nízkopodlažní vlak
  • „letadlo na kolejích“ - jediný volně průchozí vlak v ČR
  • konstrukční rychlost 190 km/h = nejrychlejší soukromý vlak v České republice
  • velmi rychle akcelerující vlak (zrychlení 1,2 ms-2)
  • vlak s vynikající dynamikou jízdy

  • Zdroj informací:www.leo.cz
    Kategorie novinky:železniční doprava



    image003
    Vítejte na serveru www.doprava.vpraxi.cz,
    který je věnován dopravě a logistice. Pokud máte zájem zde jakýmkoliv způsobem propagovat Vaši společnost, či značku neváhejte nám dát vědět. Velice rádi zde zveřejníme Vaše tiskové zprávy, případové studie a další informace, které zaujmou odbornou veřejnost. Podkud máte zájem o zveřejnění kontaktů na našich stránkách budeme rádi pokud navštívíte a zapíšete se do našeho katalogu.:
    KATALOG STRÁNEK O LOGISTICE A DOPRAVĚ




    NAŠI PARTNEŘI:


    Sdružení automobilových dopravců


    Internetový dopravní magazín


    logistická společnost a specialista v oblasti Lean Logistics








    Dopravní kamery - online anglicka-skretova

    Obrázek týdne:

    -




    Nepřehlédněte:
    diety 2012
    členské země EU
    Autoškola - online testy
    státní svátky
    specifikace kontejnerů
    seznam IATA kódů letišť
    omezení jízd kamionů
    Karnet ATA
    seznam IATA kódů aerolinií
    specifikace kamionů
    mýto v České republice
    mýto na Slovensku
    mýto v Chorvatsku
    mýto v Německu
    mýto v Rakousku
    mýto v Polsku
    mýto v Itálii
    mýto ve Francii
    mýto v Nizozemí
    mýto v Belgii
    mýto v Lucembursku
    ADR
    INCOTERMS
    Dálniční známky
    Telefonní předvolby ve světě
    Výstavy a veletrhy
    Nově přidáno
    Ceny benzínu
    Kolik krabic se vejde na paletu? - kalkulačka
    US_paleta
    EUR_paleta
    Počet obyvatel dle států
    Kódy států a světových měn
    Veřejný seznam čerpacích stanic s nekvalitním palivem 2010
    Počasí
    Předpověď počasí
    Počasí - Satelit
    Autolékárnička 2011
    Světový čas, přehledně on-line
    Katalog logistických a dopravních stránek








    Odkazy:
    Truck v Praxi - server o nákladních vozech
    Sklady v Praxi - server o skladování
    Autodíly Brno
    Bezpečnostní agentura - ADRA GROUP s.r.o.
    Zákon on-line - ZÁKON V PRAXI



    sidebg2
    © Copyright 2009-2012 Doprava v Praxi. Všechna práva vyhrazena. Bez písemného souhlasu provozovatelů tohoto serveru není dovoleno uveřejněné materiály kopírovat, stahovat ani jinak s nimi nakládat.
       Weby: doprava je doprava | Bezpečnostní agentury | Tvorba webových stránek | Zabezpečovací systémy