Nová řada pneumatik MICHELIN pro nákladní vozy pro rok 2013.
Inspirace skutečným světem ……a uvedení do reálného života!
aktualizováno dne 19.11.2012
Michelin má tu čest představit v srdci svého Technologického centra v Ladoux novou řadu pneumatik
MICHELIN X® LINE ENERGY™, jejichž mimořádná palivová účinnost odpovídá potřebám
kamionových přepravních společností.
Uvedení nové řady pneumatik pro nákladní vozy na trh přichází ve velmi zvláštní době, kdy je od
1.listopadu povinně zaveden nový evropský program štítkování pneumatik. Podobný systém
štítkování je zaváděn také pro pneumatiky pro osobní vozy, takže budou o vlastnostech informováni i
zákazníci, kteří kupují právě tyto pneumatiky.
Štítek zobrazuje hodnocení tří základních vlastností pneumatiky – energetické účinnosti, přilnavosti k
povrchu vozovky za mokra a venkovní valivé hlučnosti. Nové nařízení tak pomůže zvednout
očekávání jak výrobců, tak uživatelů pneumatik a je hnacím motorem pro neustále zlepšování
vlastností komerčních pneumatik. Michelin však jde mnohem dále než vyžaduje nové nařízení,
nicméně neustále ctí svůj závazek zajistit, aby každá jím vyrobená pneumatika měla více než jen
legislativou povinně vyžadované minimální hodnoty zobrazované na štítku.
Strategie Michelinu je založena na snaze vyvíjet pneumatiky, které mají simultánně více
mimořádných vlastností, což přináší prospěch jak uživatelům, tak manažerům či majitelům vozových
parků. Mezi tyto vlastnosti patří očividně větší počet celkově najetých kilometrů, jedna ze základních
vlastností každé pneumatiky MICHELIN. Dále pak také schopnost udržovat vysokou úroveň výkonu
po celou dobu životnosti pneumatiky, aby tak uživatel poskytla co nejbezpečnější jízdu a byla
nákladově co nejefektivnější.
Při vývoji řad svých pneumatik Michelin využívá své obrovské zkušenosti získané přímo v praxi. V
roce 2011 odborníci Skupiny provedli 320 000 návštěv přepravních společností ve více než 20
evropských zemích v rámci pomoci poskytované společností při managementu pneumatik. Kromě
této služby odborníci také získávají zpětnou vazbu od zákazníků, díky čemuž se prohlubuje znalost a
pochopení toho, jak fungují a co potřebují zákazníci společnosti. Tito zákazníci pocházejí napříč
z celého spektra dopravního průmyslu, a to jak z oblasti přepravy zboží (svoz odpadu, aut omobily,
nebezpečné látky, mezistátní doprava, pronájem vozidel atd.) tak přepravy pasažérů (městské i
meziměstské a vyhlídkové autobusy). Dohromady tyto vozové parky čítají přibližně 300 000
nákladních vozidel a autobusů.
Nová řada pneumatik pro nákladní vozy inspirovaná používáním ve skutečném světě má skutečné,
měřitelné vlastnosti, které chce Skupina převést v reálných podmínkách.
Poprvé Michelin využívá své Technologické centrum pro sledování pneumatik, které jsou ze
dvou třetin sjeté a mají již pouze 6mm zbývajícího vzorku dezénu. To odpovídá jejich stavu při
najetí několika desítek kilometrů (nebo dokonce více než 100 000 km v optimálních
podmínkách). Tyto testy nabízejí přesvědčivý důkaz o tom, že pneumatiky MICHELIN podávají
stále skvělý výkon, zejména v oblasti přilnavosti, i když jim přibývají najeté kilometry.
Srdce mocného výzkumu
a vývojových schopností Michelinu
1
Existuje jen jedno Technologické centrum Michelinu, které je celosvětové co do rozsahu
zařízení, které se nacházejí na třech kontinentech: v severní Americe, Asii a Evropě.
1
Odpovídá jednomu otočení Země kolem zemské osy, které trvá přibližně 12 minut, při
odolnostních testech a testech dlouhé životnosti napříč všemi kategoriemi pneumatik
Michelin, bez ohledu na to, zda se jedná o automobily, nákladní vozy, zemní stroje nebo
jednostopá vozidla. To představuje 1,8 miliardy kilometrů ročně.
4
Michelin provádí 4 typy testů vlastností svých pneumatik:
• Laboratorní testy materiálů a polotovarů.
• Testy na přístrojích.
• Objektivní a subjektivní silniční a okruhové testy.
• Testování zákazníky.
80
Teplotní rozsah ve stupních Celsia pro testy prováděné na přístrojích Michelinu, které
mohou provádět analýzu při teplotách od -30°C do +50°C a při rychlosti až do 450 km/hod.
350
Počet různých profesí zapojených do procesu vývoje a výzkumy. Patří mezi ně
výzkumníci, inženýři, vývojáři, tribologové (kteří studují procesy tření, mazány a opotřebení
povrchů, které jsou v relativním pohybu), odborníci na mechaniku tekutin, akustici,
biologové, agronomové, metalurgové, testovači a technici.
400
Počet simulačních nástrojů, kterými disponuje Michelin.
592
Částka v milionech EURO každoročně přidělovaná Michelinem do rozpočtu na vývoj a
výzkum.
700
Počet certifikovaných měření a testovacích metod, které používá Michelin a které plně
pokrývají testovací spektrum od nanometrické analýzy po testy na obřích, více než 4 metry
velkých pneumatikách, které váží více než 5 tun.
6 000
Počet lidí zaměstnaných ve výzkumu a vývoji Michelinu.
1,5 milionu
Počet měření, které jsou každoročně prováděny v laboratořích Michelinu na materiálech a
na polotovarech (gumové směsi a kovová/textilní vlákna).
Výzkum a vývoj, DNA Micheinu
Výzkum a vývoj představují dva hlavní základní motory růstu Michelinu. Inovace představuje
základní motto, které provází všech 6 000 výzkumníků, inženýrů a chemiků na celém světě,
kteří se soustředí na materiály, design, vývoj a komerční výrobu pneumatik v budoucnosti.
Již od samého prvopočátku se strategická vize Michelinu snažila zaměřit na vývoj nových
technologií, které jsou pro zákazníka přínosné.
Tento výzkum pokrývá velmi široké spektrum - od pochopení základních chemických a
fyzikálních fenoménů až po vytváření a testování prototypů a zajištění proveditelnosti
sériové výroby. Navíc díky vývojovým a výzkumným zařízením na třech kontinentech mohou
týmy rozvíjet také své znalosti místního využití pneumatik. Tento systém také podporuje
technická partnerství a společné podniky s předními výzkumnými laboratořemi a firma tak
získává přístup k relevantním znalostem a zkušenostem.
Novinky a analýzy
Na podzim 2012 Michelin představuje svou novou řadu pneumatik pro nákladní vozy MICHELIN X®
LINE ENERGY™ která tak jako všechny ostatní řady pneumatik MICHELIN nabízí nepřekonatelné
řešení pro dopravní společnosti, které v současné době čelí nejistému podnikatelskému prostředí.
Evropský přepravní průmysl
Dopravní sektor představuje v Evropě klíčové odvětví průmyslu, jak dokládají čísla z dokumentů
Evropské unie zveřejněná v roce 2012:
- V roce 2010 zboží přepravené ve 27 členských státech EU celkem dosáhlo 3 831 miliard
tunkilometrů, z nichž více než 45% bylo převezeno do jiné země1 prostřednictvím 34 092 500
nákladních vozů registrovaných na tomto území.
- Dopravní společnosti v Evropě čelí poklesu podnikání i lehkému posunu zájmu směrem do
zemí východní Evropy, kde převážená tonáž zboží narostla z 93 751 000 tun v roce 2008 na
105 306 000 tun v roce 2011. Za stejné období zároveň tonáž převážená v západní Evropě
klesla z 261 787 000 tun na 211 539 000 tun.
- V Itálii poklesly prodeje nákladních vozidel v první polovině roku 2012 o 37%. Jižní Evropa,
kterou recese těžce zasáhla, čelila ve stejném období několika poklesům prodejů nákladních
vozidel – ve Španělsku o 25,5%, v Řecku o 49,4% a v Portugalsku o 54,2% . Zasaženo bylo
dokonce i Německo, i když v menší míře, kdy prodej nákladních vozidel klesl za stejné období
o 1,9%.
- Od kolapsu, který v letech 2008 - 2009 způsobila recese, poklesla poptávka po dopravě ve
Francii na úroveň nižší než byla v roce 2003.2 Na jiných místech v Evropě byl rok 2008
svědkem konce 6 000 přepravních společností v Itálii, 20 000 ve Španělsku a 5 000 v
Německu.
- Aby bylo vůbec schopni udržet své podnikání v chodu, všichni dopravci bez výjimky se
potýkají se stejnými problémy, a to zejména s rostoucími náklady na energie. Cena Brent
crude vzrostla například z $30,77 za barel v prosinci roku 2008 na $112,67 v srpnu 2012.
Náklady na přepravu zboží tak neustále rostou, v roce 2011 o 3,2%.
- Zatímco výdaje na přepravu se v každé zemi liší, určité položky mají na svědomí poměrně
velkou část jejich P&L. Například v Portugalsku tvoří náklady na palivo v průměru 37,1%
provozních nákladů dopravní společnosti v porovnání s 28,4% ve Francii a 40% v Polsku.
Rozpočty na pneumatiky se liší o něco méně, od 2,15% ve Francii přes 2,81% v Portugalsku
a 3,03% v Polsku.
Důsledky těchto skutečností jsou zcela jasné. Výběrem správných pneumatik mohou dopravci
výrazně snížit svůj rozpočet na palivo, což představuje v mnoha evropských zemích největší položku
jejich výdajů.
Nová řada pneumatik MICHELIN pro nákladní vozy pro rok 2013:
Odpověď na problémy, kterým čelí dopravní odvětví
Toto je prostředí, ve kterém řada pneumatik MICHELIN pro nákladní vozidla nabízí solidní, praktické
řešení jak částečně snížit celkové náklady spojené s vlastnictvím pneumatiky díky mimořádnému
hodnocení energetické účinnosti v rámci evropského programu štítkování pneumatik. To proto, že
pneumatiky MICHELIN nejen šetří palivo, ale také nabízení delší životnost, protože jsou navrženy tak,
že mají více životů a je možné je několikrát protektorovat a prořezat.
Kromě úspor paliva přinášejí také další benefity pro dopravní odvětví v podobě celkově lepších
vlastností včetně bezpečnosti a dlouhé životnosti.
Michelin pečlivě naslouchá dopravcům a jejich potřebám. Uvedení řady pneumatik MICHELIN X LINE
ENERGY™ pro menší nákladní vozy pomůže optimalizovat náklad a zároveň nabízí nižší valivý
odpor a mimořádnou životnost dezénu.
Díky využívání zkušeností Michelinu a jeho vysoce kvalifikovaných výzkumných týmů a
naslouchajících poradců, kteří úzce spolupracují s přepravními společnostmi, je řada pneumatik pro
nákladní vozidla s novými jmény a pro nové segmenty, reagující na potřeby zákazníků, skutečně
nejlepším přítelem dopravního odvětví.
MICHELIN X® LINE ENERGY™
Nová řada pneumatik, které skutečně snižuje spotřebu paliva u kamionů
Do roku 2012 pneumatika MICHELIN X® ENERGY™ SaverGreen patřila mezi palivově nejúčinnější
pneumatiky na trhu. Výkon pneumatiky MICHELIN X® LINE ENERGY™ se díky dlouhým
vzdálenostem najetým na dálnicích a hlavních silničních tazích dostal na zcela novou úroveň, jak je
možné prokázat na následujících třech údajích:
Úspora paliva ve výši 515 litrů na 130 000 najetých kilometrů znamená:
Snížení účtu za palivo o 644 EUR
1 371 kg CO2, které se nedostanou do ovzduší
To představuje u pneumatiky MICHELIN X® LINE ENERGY™ v porovnání s MICHELIN X®
ENERGY™ SaverGreen změnu na základě tří testů provedených na pětinápravovém tahači celkově
vážícím 40 tun na kopcovité dálnici. Nová pneumatika MICHELIN X® LINE ENERGY™ nahradí
současný model MICHELIN X® ENERGY™ SaverGreen. Tato integrovaná nabídka umožní
přepravním společnostem vybavit své tahače vhodnou kombinací pneumatik pro použití na
kamionech.
MICHELIN X® LINE ENERGY™ představuje pátou generaci energeticky účinných pneumatik pro
nákladní vozy, která využívá nepřekonatelné zkušenosti Michelinu z oblasti úspor paliva.
Pneumatiky z nové řady MICHELIN X® LINE ENERGY™ získaly v rámci nového systému štítkování
pneumatik, který platí od 1.listopadu letošního roku, následující hodnocení:
Vlastnosti nové pneumatiky MICHELIN X® LINE ENERGY™ plně odpovídají očekáváním
kamionových přepravních společností. Pneumatika nabízí mimo jiné také následující benefity:
• Uznávaná spolehlivost díky kostře, která dlouho vydrží. Nabízí také odolnost proti
posouvání na discích tahače, efektivní brzdění za mokra a pro řidiče pohodlnou jízdu
a velmi přesné ovládání.
• Celkově vysoký počet najetých kilometrů. Nová pneumatika MICHELIN X® LINE
ENERGY™ nabízí dopravcům klíčovou výhodu díky vysokému počtu celkově
najetých kilometrů (před tím, než je třeba pneumatiku protektorovat a prořezat).
V porovnání s předchozí generací pneumatiky MICHELIN X® ENERGY SaverGreen
vydrží nový MICHELIN X® LINE ENERGY™ výrazně déle – až o 20% v případě
předních pneumatik a až o 12% na tahači.
• Konzistentní výkon po celou dobu životnosti. I když je nová pneumatika MICHELIN
X® LINE ENERGY™ z více než 60% sjetá, podává stále stejný výkon – je stále
bezpečná a nadále šetří provozovatelům a manažerům vozových parků palivo.
Michelin provádí nezpochybnitelné testy, které prokazují skvělou přilnavost pneumatiky
MICHELIN X® LINE ENERGY™ T za mokra i v případě, že je ze dvou třetin sjetá. Pro testování
byla použita pneumatika o velikosti 385/55 R 22,5 a test byl prováděn v následujících
podmínkách:
- 110m metrová okruhová trať odpovídající velkému nájezdu na dálnici a silnicích pro motorová
vozidla.
- Asfaltový povrch pokrytý 2 mm vody, což odpovídá stavu vozovky v případě velkého deště.
- Nízký koeficient přilnavosti – 0,3.
- Náklad 21 tun roznesený na 3 zadní nápravy.
Výsledek: tahač vybavený pneumatikami MICHELIN X® LINE ENERGY™ T začne klouzat při
rychlosti o 6 km vyšší než v případě podobného tahače vybaveného konkurenčními
pneumatikami.
V souladu se strategií Michelinu nabízet u svých pneumatik mimořádné vlastnosti tento nárůst
celkového počtu najetých kilometrů žádným způsobem neovlivnil další vlastnosti pneumatiky jako je
například brzdění za mokra a nízký valivý odpor.
Nová pneumatika MICHELIN X® LINE ENERGY™ se vyrábí v továrnách Michelinu v Evropě, které
jsou všechny certifikovány podle norem ISO 14001 a plně odpovídají nejpřísnějším standardům
ochrany životního prostředí.
MICHELIN X® LINE ENERGY™ T pro velkokapacitní kamiony
Bezpečná, odolná a palivově účinná
Michelin uvádí na trh řadu pneumatik MICHELIN X® LINE ENERGY™ T pro velkokapacitní kaminony.
Tato nová řada určená pro národní a mezinárodní přepravu je navržena tak, aby odpovídala
potřebám přepravců, kteří se neustále snaží zlepšovat bezpečnostní parametry svých traktorovotahačových
provozů, zvyšovat jejich nákladovou kapacitu a samozřejmě snižovat provozní náklady.
Nové pneumatiky pomáhají snižovat provozní náklady díky své zvýšené energetické účinnosti a
mohou ušetřit až 0,4 litru paliva na 100 km na nápravě.
MICHELIN X® LINE ENERGY™ T využívá nové gumové směsi, které mají velmi nízký valivý odpor a
jejich design byl účelově navržen tak, aby snižoval deformace (díky lepší robustnosti a spolehlivosti) a
následně pak vznik tepla v gumové směsi.
Navíc díky kontaktní ploše, která je o 7% větší, zaručuje nový MICHELIN X® Line Energy™ ještě
větší bezpečnost. Větší kontaktní plocha
• zvyšuje stabilitu tahače
• zlepšuje přilnavost za mokra
vytlačování vody, zatímco její větší ramena jsou dobře odolná proti posunování. Navíc tato nová
pneumatika výrazně zlepšuje produktivitu, protože vydrží až o 14% déle než MICHELIN XTA 2+
Energy.
Kromě toho je řada MICHELIN X® LINE ENERGY™ T univerzální. Je určena pro dopravce, kteří
používají dvou nebo třínápravové semi-tahače, ale také pro velkotonážní kamiony, které jsou
vybaveny více než jednou konvenční nebo plovoucí nápravou. Je vhodná pro všechny typy dopravy,
včetně těch nejnáročnějších, jako je převážení velkoobjemových nákladů, motorových vozidel nebo
hospodářských zvířat.
Díky snaze výzkumných a vývojových týmů Michelinu má nová pneumatika MICHELIN X® LINE
ENERGY™ T lepší vlastnosti aniž by bylo nutné přistoupit k jakémukoliv kompromisu v oblasti
klíčových vlastností pneumatik Michelin, kam patří bezpečnost, energetiky účinný provoz a nejnižší
náklady spojené s vlastnictvím.
Dnes řada pneumatik MICHELIN pro nákladní vozy pokrývá nejširší pole potřeb uživatelů těchto
pneumatik bez ohledu na požadavky jejich používání nebo to, na jaké cestě jezdí. Ve snaze reagovat
na tyto potřeby Michelin využil své široké schopnosti a odbornost k tomu, aby snížil dopad teploty,
povětrnostních podmínek, nákladu, síly motoru a dalších faktorů, které mohou mít vliv na výkon
pneumatik.
V souladu se svou strategií vybavovat pneumatiky „více životy“ navrhl Michelin nový MICHELIN X®
LINE ENERGY™ T tak, aby bylo možné pneumatiku prořezat a protektorovat, takže vydrží co
nejdéle. Jakmile je pneumatika MICHELIN X® LINE ENERGY™ T protektorována díky technologii
MICHELIN Remix, má i nadále stejné vlastnosti jako pneumatika nová, díky čemuž se ušetří 21 až 29
kg nerostných surovin. Stejným způsobem se prodlouží životnost pneumatiky a její nejnižší spotřeba
paliva po prořezání.
Díky své prokázané, obecně uznávané dlouhé životnosti i nízkým celkovým nákladům spojených
s jejich vlastnictvím nabízí řada pneumatik MICHELIN spolehlivou a velmi kvalitní odpověď na
požadavky provozovatelů vozových parků.
MICHELIN X® MultiWay™ 3D
Záruka příjemného cestování na každé cestě
Přepravní společnosti – zejména regionální dopravci – čelí významným výzvám. Zákazníci očekávají,
že budou převážet stále těžší náklady stále rychleji a levněji i přes neustále rostoucí provozní
náklady. Tyto výzvy jsou stále kritičtější, zejména proto, že regionální doprava se skrývá za 62%
celkové nákladní dopravy v Evropě. Navíc si tyto výzvy vzájemně často odporují, což ztěžuje snahu
vytvářet úspory v průmyslu, kde náklady rostou velmi prudce.
Víc než cokoliv jiného je pneumatika MICHELIN X® MultiWay™ 3D skutečně víceúčelová
pneumatika, na které lze jezdit na jakémkoliv typu vozovky za jakéhokoliv počasí. Nabízí úsporu času
a palivovou úspornost a je zároveň spolehlivá a bezpečná. Poskytuje přepravním společnostem
záruku dobré a pohodlné cesty na jakémkoliv povrchu.
Proto je třeba se na úspory vytvořené díky pneumatice MICHELIN X® MultiWay™ 3D dívat holisticky,
protože palivová účinnost a dlouhá životnost (plus možnost prořezání a protektorování) také pomáhají
snižovat environmentální stopu pneumatiky.
Kromě toho nižší účet za palivo a vyšší počet najetých kilometrů také zlepšují produktivitu
přepravních společností. Ale to není vše. Skvělý záběr pneumatiky, ať už je stav vozovky jakýkoliv,
pomáhá řidičům nákladních vozů dovézt náklad efektivně a bezpečně. Díky své mimořádné
přilnavosti pneumatika MICHELIN X® MultiWay™ 3D snižuje riziko nehod, které by mohly zpomalit
doručení zboží, čímž se dále zvyšuje produktivita firem.
MICHELIN X® MultiWay™ 3D
Optimální přilnavost ve všech podmínkách
V regionálním dopravním sektoru, který odpovídá za 62% veškeré nákladní dopravy v západní
Evropě, Michelin posílil své vedoucí místo díky pneumatice MICHELIN X® MultiWay™ speciálně
navržené pro víceúčelové použití. Právě v průmyslu, který se snaží optimalizovat používání vozidel,
jsou víceúčelová řešení skutečně třeba pro zlepšování produktivity.
Co činí pneumatiku MICHELIN X® MultiWay™ 3D opravdu víceúčelovou je baliček inovativních
technických řešení známý pod názvem MICHELIN Durable Technologies, který byl použit při její
výrobě. Například na pneumatikách na hnací nápravě byly přidány nové TowerPump lamely, které se
samy obnovují a také Double Wave lamely, zatímco pneumatiky na řízené nápravě v sobě mají
obsaženy nové Delta lamely, které zajišťují přilnavost k povrchu za každého počasí.
Regionální přepravci najedou průměrně 80 až 500 km v rámci jedné cesty a často zrychlují a brzdí.
Proto obsahuje pneumatika MICHELIN X® MultiWay™ 3D hluboce řezané jednosměrné lamely, které
podporují brzdění a jsou podélně přilnavé na površích, které mají obecně malou přilnavost. Na tomto
typu povrchu se například brzdná vzdálenost potřebná pro nouzové zastavení vozidla snížila u
pneumatik sjetých ze dvou třetin o 8 metrů neboli o 25%.
MICHELIN X® MultiWay™ 3D
Bezpečnost, dlouhá životnost a úspory nákladů
Díky svému hranatému, masivnímu profilu je přední pneumatika MICHELIN X® MultiWay™ 3D
robustní, zatímco její široká ramena jsou vysoce odolná proti mechanickému poškození, umožňují jí
udržet si optimální brzdnou sílu a zároveň eliminují vibrace přenášené na volant a to i v případě, že je
pneumatika z poloviny sjetá.
Technické vlastnosti MICHELIN Durable Technologies byly optimalizovány tak, aby podporovaly
zvýšenou přilnavosti pneumatik v každé situaci a také jejich prodlouženou životnost. Mezi způsoby,
jak toho dosahují, patří trojrozměrné samoblokovací Double Wave lamely, samoobnovovací lamely
Raindrop a nové lamely TowerPump.
3D lamely Double Wave jsou patentovanou inovací Michelinu. Protože jsou trojrozměrné, blok
dezénu je díky nim pevný a snižuje se tak jeho opotřebení. Díky tomu, že pracují jak horizontálně, tak
vertikálně, nabízejí tyto lamely delší životnost běhounu než v případě tradičního vzorku.
Trojrozměrné samoobnovovací lamely Raindrop udržují přilnavost pneumatiky i přes její sjetí.
Tato patentovaná technologie se skládá ze zavrtaných cylindrických kanálků ve tvaru dešťových
kapek, které vedou středem každého bloku dezénu. Když je dezén ze dvou třetin sjetý, kanálky se
postupně otevírají a vytvářejí ve středu bloku nové lamely.
Tímto způsobem se dezén zcela sám obnoví. Pneumatika Michelin X® MultiWay™ 3D si tak udrží
svou přilnavost, a zvyšuje tak svůj význam pro bezpečnou jízdu ve vozidle.
Trojrozměrné lamely TowerPump zaručují skvělou přilnavost pneumatiky na kluzkých površích a
zároveň eliminují riziko protržení. V kombinaci s lamelami Double Wave a Raindrop v rámci stejného
bloku dezénu tak společně zlepšují záběr pneumatiky na kluzkých površích. Právě tyto lamely, které
by neměly být zaměňovány s prořezávajícími se tzv. pumpami, také nabízejí v extrémních
podmínkách lepší odolnost proti protržení a proříznutí než klasické lamely.
Díky kombinaci těchto trojrozměrných lamel si pneumatika udržuje svoji přilnavost k povrchu po celou
dobu sví životnosti. Interní testy Michelinu ukázaly, ze pneumatika MICHELIN X® MultiWay™ 3D má
v případě sjetí ze dvou třetin o 19% větší přilnavosti na povrchu s malou přilnavostí.
Michelin a evropský program štítkování pneumatik
Evropské nařízení č. EC/1222/2009 vyžaduje od výrobců pneumatik, aby od 1.listopadu 2012
podávali informace o třech základních vlastnostech svých pneumatik. Toto nařízení si klade tři
následující cíle:
• Zlepšit bezpečnost silniční dopravy.
• Zlepšit nákladovou efektivitu silniční dopravy.
• Snížit dopad silniční dopravy na životní prostředí.
Kromě hodnocení, které je třeba zobrazit na štítcích, Michelin také dále potvrzuje svůj závazek
nabízet nejlepší možnou kombinaci vlastností u všech svých řad pneumatik.
Pro těžké komerční nákladové pneumatiky (kategorie C3) platí následující hodnotící kritéria:
• Energetická účinnost měřená prostřednictvím valivého odporu, což má dopad na spotřebu
paliva. Pneumatiky jsou hodnoceny od A (nejnižší valivý odpor) po F (nejvyšší).
• Přilnavost na mokrém povrchu - hodnocení od A (nejsilnější) po F (nejslabší).
• Venkovní valivá hlučnost měřená v decibelech znázorněná symbolem jedné až tří vlnek, které
vyjadřují rozdíl v zobrazované hodnotě.
Štítkovací systém se netýká prořezaných pneumatik nebo pneumatik s hřeby.
Hodnocení nabízí zákazníkům a uživatelům konkrétní jasné informace o vlastnostech pneumatik.
Závazek Michelinu překračuje povinné požadavky
Informace uváděné povinně na štítku poskytují přehled o 3 základních vlastnostech pneumatiky.
Michelin se cítí zavázán nejen umožnit svých pneumatikám mít co nejlepší výkon v těchto třech
oblastech bez ohledu na to, kde a jak budou používány, ale také zajišťuje, aby úroveň výkonu
v těchto třech sledovaných oblastech zůstala stejná i o poté, co pneumatiky najedou desítky tisících
kilometrů.
Kromě štítkovacího kritéria jsou vlastnosti pneumatiky poměřovány celou širokou škálou dalších
faktorů jako jsou například různé aspekty přilnavosti k povrchu (na rovině a v zatáčkách a na různých
typech povrchu), dlouhá životnost, odolnost proti nárazu a proříznutí, pohodlí za jízdy, přesnost
ovládání, váha, záběr a nákladová kapacita. Cíl zůstává stejný – efektivně reagovat na potřeby
uživatelů a potřeby podnikání, kterému se věnují. Nejdůležitější je fakt, že se od pneumatik očekává,
že dlouho vydrží a přinesou uživatelům a manažerům vozových parků klid v duši.
Klíčovou vlastností pneumatik MICHELIN je nabídnout nejnižší možné náklady spojené s vlastnictvím
pneumatiky díky palivové účinnosti a schopnosti mít „více životů“ díky prořezání a protektorování.
Nová řada pneumatik MICHELIN pro nákladní vozy
Při modernizaci svých řad zrevidoval Michelin segmenty a názvy řad svých pneumatik pro
nákladní vozy mimo jiné také proto, aby se v nich snáze orientovalo podle skutečného
prostředí, ve kterém se daná pneumatika používá. Tento přístup „správná pneumatika do
správného prostředí” umožňuje přepravním společnostem dostat ze svých pneumatik
maximum a zajistit si tak maximální bezpečnost, životnost běhounu a palivovou účinnost.
Řada pneumatik MICHELIN pro nákladní vozy se nyní dělí na 6 hlavních podskupin:
• MICHELIN X® Line pro kamiony na dálnice a hlavní silniční tahy.
• MICHELIN X® Multi navržená pro kamiony a valníky pro regionální i dálkovou
přepravu na všech typech silnic.
• MICHELIN X® Coach pro autobusy na krátké i dlouhé vzdálenosti na všech
typech silnic.
• MICHELIN X® Works pro používání v různých situacích – na silnicích a
v okolí stavenišť a v lomech.
• MICHELIN X® InCity pro použití ve městě a v příměstských ulicích.
• MICHELIN X® Force navržená pro civilní a vojenská vozidla, které se
pohybují především na hrubých nebo nezpevněných površích.
Díky této nové segmentaci umožnil Michelin dopravcům vybrat si vhodnou pneumatiky
pro své podnikání a provoz.
Zdroj obrázku:www.michelin.cz
Zdroj informací:www.michelin.cz
Kategorie novinky: automobilová doprava
|
 |
|
Vítejte na serveru www.doprava.vpraxi.cz, |
který je věnován dopravě a logistice. Pokud máte zájem zde jakýmkoliv způsobem propagovat Vaši společnost, či značku, neváhejte nám dát vědět. Velice rádi zde zveřejníme Vaše tiskové zprávy, případové studie a další informace, které zaujmou odbornou veřejnost. Jestliže máte zájem o zveřejnění kontaktů na těchto stránkách, zapište se do našeho katalogu.: KATALOG STRÁNEK O LOGISTICE A DOPRAVĚ
Dopravní kamery - online
Obrázek týdne:
|
 |
|
|