topleft toplogo
topright

Novinky a zpravodajství z dopravy



Další dopravní novinky naleznete na: Novinky námořní doprava - Novinky letecká doprava - Novinky nákladní doprava - Železniční doprava - Archiv



Scania OmniExpress 3.20 – nový autokar Class II na Transport 2011

aktualizováno dne 12.4.2011

Novým sníženým autokarem OmniExpress 3.20 představuje Scania svou roli silného rivala na rychle rostoucím evropském trhu vozidel pro krátké a střední vzdálenosti pravidelné dopravy. Dvounápravové a třínápravové typy mohou být stavěny „na míru“ jakýmkoli potřebám dopravců. Včetně dvanácti délkových variant mezi 11 a 14,5 metry, obsaditelností až 67 cestujícími, třiceti variantami vnitřního uspořádání, motory typu 230 až 440 podle Euro 5 či EEV o největším výkonu 169 - 323 kW. Podle nabídky Scania pro využití alternativních paliv budou později k dispozici úpravy pro spalování „bionafty“ nebo etanolu jako první v tomto segmentu. Volitelná specifikace Ecolution by Scania umožňuje dopravcům zásadně zvýraznit jejich „zelený profil“.

Nová Scania OmniExpress se veřejnosti poprvé představila na výstavě Transport 2011 ve dnech 6.-9. dubna v Herningu v Dánsku.

„Vozidlo postavené Scanií ve spolupráci s karosárnou Lahden Autokori Oy s kompletním zabezpečením servisních služeb a náhradních dílů v síti Scania je typ OmniExpress 3.20 favorizován pro získání velkého sousta z koláče meziměstské dopravy,“ říká Melker Jernberg, starší viceprezident divize autobusů a autokarů Scania.

„Lehká, ale robustní konstrukce s ojedinělou variabilitou, kterou karoserie poskytuje, stejně jako uspořádání interiéru spolu s vynikající pověstí kvality značky mezi dopravci v celé Evropě jsou základem její popularity. Navíc nabízíme uživatelům řadu možností zásadního snížení uhlíkatých stop jejich činnosti. Prodej začíná v pobaltských a severských zemích, následuje pak ve střední a jižní Evropě,“ dodává.

Stejná modulární konstrukce byla aplikována u základů pro typy 3.40 a 3.60 m řady Scania OmniExpress, s nimiž nová verze sdílí řadu prvků a systémů. Karoserie, postavená kompletně z nerezové oceli, má klínovitý sklon (75 mm) vpřed, což dále zlepšuje její aerodynamiku.

Pro tuto modelovou řadu byla zvlášť vyvinuta konstrukce montážní postupy tak, aby umožňovaly velkou variabilitu v celkových délkách, stejně jako ve výšce. Délku karoserie lze volit po stupních o délce 300 - 400 mm v rozpětí od 11 do 14,9 metru. Podobně je nabízeno 30 variant vnitřního uspořádání v několika úrovních komfortu, případně s dalším individuálním přizpůsobením do nejmenšího detailu. Zavazadlový prostor o objemu 6,36 m3 je přístupný otevřením vzhůru výklopných krytů, takže vozidlo může proto sloužit o víkendech jako autokar pro kratší výlety.

Výška podlahy činí 860 mm, je rovinná se zvláštním ohledem na specifika provozu například v Německu. Jedny, nebo dvoje dveře mohou být uspořádány v konfiguracích 1-0-0, 1-1-0, nebo 1-2-0, v posledním případě pak na přání také s plošinou pro vozíčkáře ve středních dveřích. Ulička je o 100 mm širší, než u vysokých typů a umožňuje tak snadný pohyb cestujících.

Samočinné řízení klimatizace je konstruováno pro libovolné klimatické podmínky od arktických na severu Finska v zimě, po letní vedra na jihu Itálie. Také podmínkám prostoru pro cestující s příjemným prostředím je přizpůsobena velikost a umístění oken, jejichž zasklení musí dokázat stejně účinně tlumit intenzivní sluneční záření v létě, nebo naopak izolovat proti chladu v zimě. Dvouvrstvé zasklení postranních okem je koncipováno pro úsporu hmotnosti. Použity jsou zvláště tenká skla (3 mm), ale instalovány jsou s větší mezerou, než je obvyklé (9 mm), pro dosažení největšího izolačního efektu.

Pracoviště řidiče, kompletně přejímající ergonomii Scania, je velmi prostorné a příkladně přístupné. Ve specifikaci se samočinnou převodovkou ZF, nebo Scania Opticruise, je volič řazení umístěn na přístrojovém panelu (ZF), nebo na sloupku řízení (Scania Opticruise). To umožňuje řidiči pohyb v jeho prostoru se sedadlem otočným o 90° bez překážek. Velkorysý rozsah nastavitelnosti sedadla i volantu i zavěšené pedály doplňují obraz důsledného pojetí pracovního prostředí.

Volitelné hnací řetězce zahrnují výkonné a úsporné devítilitrové a třináctilitrové motory typu 230 - 440 podle Euro 5 nebo EEV o největším výkonu 169 - 323 kW kombinované se samočinnými převodovkami, nebo samočinným řazením Scania Opticruise. Emisní technologie Scania EGR eliminuje nutnost použití aditiv a nádrže pro ně, připouští také spalování až 100% „bionafty“. Další palivovou alternativu poskytuje etanolový motor Scania, který je v této kategorii autobusů nabízen poprvé.


Zdroj informací: www.scania.cz
Kategorie novinky: automobilová doprava








image003
Vítejte,
na serveru, který jsme věnovali dopravě a logistice. Připravili jsme pro Vás mnoho informací včetně PR novinek z oblasti logistiky. Nově zde také můžete umístít svůj zpětný odkaz do SEO katalogu, který jsme se rozhodli spustit pro oborové stránky.:
KATALOG STRÁNEK O LOGISTICE A DOPRAVĚ



banner.bmp, 170kB


Dopravní kamery - online anglicka-skretova

Obrázek týdne:

-




banner.bmp, 170kB


Nepřehlédněte:
diety 2010
členské země EU
Autoškola - online testy
státní svátky
specifikace kontejnerů
seznam IATA kódů letišť
omezení jízd kamionů
Karnet ATA
seznam IATA kódů aerolinií
specifikace kamionů
mýto v České republice
mýto na Slovensku
mýto v Chorvatsku
mýto v Německu
mýto v Rakousku
mýto v Polsku
mýto v Itálii
ADR
INCOTERMS
Nově přidáno
KATALOG STRÁNEK O LOGISTICE A DOPRAVĚ
DÁLNIČNÍ ZNÁMKY
TELEFONNÍ PŘEDVOLBY VE SVĚTĚ A USA
Výstavy a veletrhy








Odkazy:
Autodíly Brno
Bezpečnostní agentura - ADRA GROUP s.r.o.
Zákony on-line - ZÁKON V PRAXI



sidebg2
© Copyright 2009-2010 Doprava v Praxi. All Rights Reserved.    Weby: doprava je doprava | Bezpečnostní agentury | Tvorba webových stránek | Zabezpečovací systémy