REKLAMA
Yonix - Clever Logistics
topleft toplogo
topright


Novinky a zpravodajství z dopravy


Další novinky naleznete na: Námořní doprava - Letecká doprava - Truck - Železniční doprava - Auto-moto - Sklady



Tichošlápek – MAN Metropolis

aktualizováno dne 5.10.2012

automobilová

  • První těžké nákladní vozidlo na elektropohon

  • Do dvouletých zkoušek v praktickém provozu

  • Malý vznětový motor jako tzv. „tahoun dojezdu“


  • Moderní urbanistická centra, hustá zástavba a velké aglomerace si žádají menší nákladní vozidla. Rozvážkové a dodávkové službě v těchto podmínkách vévodí nákladní vozidla jejichž celková hmotnost je po osmi tunami. To však neznamená, že by neexistoval požadavek po těžších vozidlech, která by měla operovat ve stejném prostoru – jednou z takových vyjímek, které potvrzují pravidlo, jsou vozy s nástavbami na svoz komunálního odpadu.

    Vozidlo, které nehlučí a vypouští minimum škodlivin do ovzduší, přitom se velmi lehce ovládá a má vysokou přepravní kapacitu – to je MAN Metropolis. Po skončení mezinárodní výstavy IAA v Hannoveru, kde si prožívá speciál svoji světovou premiéru, bude sloužit v praktickém provozu u společnosti SUEZ Environment v Antverpách.

    Základem neobvyklého vozidla je osvědčený podvozek MAN TGS 6x2-4. MAN Metropolis je opravdu unikátní. Jde o čistě elektrický těžký nákladní automobil poháněný jako hybrid elektromotorem o výkonu 203 kW. Následující dva roky bude společný produkt firem MAN a Benteler Engineering Services ověřovat své praktické pracovní výkony ve službách společnosti zaměřené na sběr komunálního odpadu v belgických Antverpách.

    Bližší pohled „pod kapotu“ speciálu MAN Metropolis odhalí, že nejde jen o první, čistě elektromotorem poháněný těžký nákladní automobil, pravděpodobně je to také první těžké nákladní vozidlo v němž je zabudován motor z osobního automobilu: šestiválec Audi V6 TDI plní funkci tzv. „dojezdového tahouna“. Není to něco, co by modelu Metropolis přidávalo na sportovních kvalitách – naopak, podporuje to především efektivitu a hlukovou nenáročnost jeho provozu. A právě tato dvě kritéria byla základními premisami při vývoji unikátního vozidla.

    Fakt, že bateriové elektromobily jsou schopností dojezdu velmi limitovány na středních a dlouhých tratích, není pro Metropolis podstatný. V průměru, během osmi hodinové pracovní směny, vykoná vozidlo svozu komunálního odpadu dvě jízdy po cca 30 kilometrech. To co je však pro takový druh provozu zcela specifické jsou velmi časté zastávky a opětovné rozjezdy vozidla. MAN Metropolis je konstruován s ohledem na vyhovění časovému a topografickému rozvrhu činnosti vozidla svozu komunálního odpadu. Na plně nabité baterie je schopen urazit celých 15 km, malý vznětový motor je zapojen do činnosti pouze v okamžiku, kdy jsou baterie vyčerpány.

    MAN Metropolis je konstruován tak, aby jeho elektropohon mohl být dobíjen ze zdrojů obnovitelné elektrické energie. Tento pilotní projekt je třeba chápat jako naznačení cesty, po které se podobné konstrukce mohou v budoucnosti bezpečně vydat.


    Zdroj obrázku:www.mantruckandbus.cz
    Zdroj informací:www.mantruckandbus.cz
    Kategorie novinky: automobilová doprava



    image003
    Vítejte na serveru www.doprava.vpraxi.cz,
    který je věnován dopravě a logistice. Pokud máte zájem zde jakýmkoliv způsobem propagovat Vaši společnost, či značku neváhejte nám dát vědět. Velice rádi zde zveřejníme Vaše tiskové zprávy, případové studie a další informace, které zaujmou odbornou veřejnost. Podkud máte zájem o zveřejnění kontaktů na našich stránkách budeme rádi pokud navštívíte a zapíšete se do našeho katalogu.:
    KATALOG STRÁNEK O LOGISTICE A DOPRAVĚ




    NAŠI PARTNEŘI:


    Sdružení automobilových dopravců


    Internetový dopravní magazín


    logistická společnost a specialista v oblasti Lean Logistics








    Dopravní kamery - online anglicka-skretova

    Obrázek týdne:

    -


    REKLAMA

    Pneumatiky.cz



    Nepřehlédněte:
    diety 2012
    členské země EU
    Autoškola - online testy
    státní svátky
    specifikace kontejnerů
    seznam IATA kódů letišť
    omezení jízd kamionů
    Karnet ATA
    seznam IATA kódů aerolinií
    specifikace kamionů
    mýto v České republice
    mýto na Slovensku
    mýto v Chorvatsku
    mýto v Německu
    mýto v Rakousku
    mýto v Polsku
    mýto v Itálii
    mýto ve Francii
    mýto v Nizozemí
    mýto v Belgii
    mýto v Lucembursku
    ADR
    INCOTERMS
    Dálniční známky
    Telefonní předvolby ve světě
    Výstavy a veletrhy
    Nově přidáno
    Ceny benzínu
    Kolik krabic se vejde na paletu? - kalkulačka
    US_paleta
    EUR_paleta
    Počet obyvatel dle států
    Kódy států a světových měn
    Veřejný seznam čerpacích stanic s nekvalitním palivem 2010
    Počasí
    Předpověď počasí
    Počasí - Satelit
    Autolékárnička 2011
    Světový čas, přehledně on-line
    Katalog logistických a dopravních stránek








    Odkazy:
    Truck v Praxi - server o nákladních vozech
    Sklady v Praxi - server o skladování
    Autodíly Brno
    Bezpečnostní agentura - ADRA GROUP s.r.o.
    Zákon on-line - ZÁKON V PRAXI



    sidebg2
    © Copyright 2009-2012 Doprava v Praxi. Všechna práva vyhrazena. Bez písemného souhlasu provozovatelů tohoto serveru není dovoleno uveřejněné materiály kopírovat, stahovat ani jinak s nimi nakládat.
       Weby: doprava je doprava | Bezpečnostní agentury | Tvorba webových stránek | Zabezpečovací systémy